مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان؛

هشت هزار و ۲۵۰ تن بادام در آذربایجان شرقی تولید شد

1401/07/09 - 17:18 - کد خبر: 76326 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری بیش از هشت هزار و ۲۵۰ تن محصول بادام از باغات استان برداشت شد.

به گزارش نصر، محمدباقر بی پروا، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کل سطح زیر کشت بادام استان پنج هزار و ۹۳۶ هکتار است، افزود: این میزان اراضی شامل پنج هزار و ۵۳۲ هکتار باغ بارور و ۴۰۴ هکتار باغ غیربارور است.
وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد در واحد سطح استان ۱.۵ تن بادام در هکتار است، اظهار داشت: عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان شامل آذر، فرانیس، شکوفه، سهند و ارقام محلی است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان بیش از سه درصد از مجموع ۱۷۵ هزار و ۶۳۶ هکتار باغ های زیرکشت بادام کشور را به خود اختصاص داده و در این خصوص حائز رتبه هشتم کشوری است.
بی پروا، ادامه داد: بیشترین میزان بادام استان به ترتیب در شهرستان های شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند تولید می شود که علاوه بر تازه خوری به صورت خشکبار به شهرهای مختلف کشور نیز صادر می شود.
آذربایجان شرقی بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ دارای ۱۱۲ هزار و ۱۴۴ هکتار باغ درختان مثمر بوده که به طور عمده شامل سیب، انگور، زردآلو، بادام و گردو است و این استان با برخورداری از ۴.۱۸ درصد از سطح باغ های کشور از نظر وسعت باغ ها رتبه ششم را دارد.
انتهای پیام/
هشت هزار و ۲۵۰ تن بادام در آذربایجان شرقی تولید شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار