رئیس سازمان نظام پزشکی؛

پزشکان با تخصص های مختلف باید طب سالمندی را آموزش ببینند

1401/07/09 - 15:32 - کد خبر: 76309 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر ضرورت آشنایی تمامی پزشکان با طب سالمندی در تخصص های مختلف تاکید کرد.

به گزارش نصر، محمد رئیس زاده، روز شنبه در همایش روز جهانی سالمندان، به ارزیابی شاخص امید به زندگی در کشور اشاره کرد و گفت: این شاخص در سال ۱۹۷۹ در کشور ما ۵۵ سال و از نرم دنیا پایین‌تر بود. نُرم دنیا در آن زمان ۵۸ و ۵۹ سال بود. در سال ۱۹۹۰ منحنی ما با منحنی دنیا تلاقی کرد و تقریباً به ۶۵ سال رسید و در حال حاضر از نُرم جهانی بالاتر است.
وی با بیان اینکه با افزایش شاخص امید به زندگی، جمعیت سالمند نیز افزایش می‌یابد، ادامه داد: از جهات مختلف این نکته برای ما مثبت است اما در عین حالی که می‌تواند فرصت باشد تهدید و وابستگی نیز دارد. اینکه ما چطور از این شاخص استفاده کنیم، مهم است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: نگاه ما به جمعیت پیر و سالمند نگاه معیوبی است و این نگاه معیوب در حالی است که وقتی فردی به سن پیری می‌رسد در واقع قهرمانی است که دوره‌های متعدد زندگی را سپری کرده است. نوع نگاه ما به پیری باید تغییر کند.
وی بر لزوم آموزش طب سالمندی به تمامی پزشکان و در تخصص‌های مختلف تاکید کرد و گفت: هر پزشکی در رشته خود باید آن میزان کاری که مربوط به طب سالمندی است را آموزش ببیند. وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید تمام افراد عضو خود را در حوزه طب سالمندی توانمند کنند. باید منابع این کار نیز دیده شود و بحث‌های قانونی آن ریل گذاری شود.
انتهای پیام/
پزشکان با تخصص های مختلف باید طب سالمندی را آموزش ببینند خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار