سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید:

زاهدی‌وفا توانایی ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی را دارد/ فضای مثبت مجلس برای رای اعتماد

1401/07/09 - 14:51 - کد خبر: 76296 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، زاهدی وفا را فردی توانا برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی دانست و گفت: ارتباط خوب و موثر وی با بدنه دولت، ضمن هماهنگی دیدگاه‌های اجرایی و اقتصادی در پیشبرد بهینه امور وزارتخانه نیز اثرگذار است.

به گزارش نصر، محسن زنگنه با اشاره به معرفی محمدهادی زاهدی وفا از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زاهدی وفا یکی از متخصصان در اقتصاد و اساتید برجسته دانشگاهی در حوزه اقتصاد مالی و اسلامی است و یکی از افراد اصلی تدوین طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم بود که در صورت انتخاب، می‌تواند در ارتقاء جایگاه این وزارتخانه اثرگذار شود.
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی افزود: اشرافی که زاهدی وفا برای تعامل بین بخشهای مختلف وزارتخانه دارد،‌ وزارت تعاون و زیرمجموعه‌های آن را به آرامش خواهد رساند. همچنین شجاعت وی برای گرفتن تصمیمات مهم و سریع برای جلوگیری از دست دادن زمان بسیار مهم است.
وی درباره انتظاراتی که از وزیر آینده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌رود، اظهار داشت: این وزارتخانه دو بخش عمده دارد. نخست اینکه یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است و بزرگترین شرکت‌های اقتصادی ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند. بر همین اساس از وزیر آینده انتظار می‌رود که زیر مجموعه‌های وزارتخانه را مدیریت و ساماندهی کند تا وزارت کار سهم خود را در اقتصاد کشور به درستی ایفا کند.
زنگنه ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و مستمری بگیران را از برنامه‌های دیگر وزیر آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: واقعیت‌هایی بین زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران و بودجه دولت و صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد که وزیر کار می‌تواند تعادل لازم را بین آنها ایجاد کند.
نایب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اعتماد رییس جمهور به زاهدی وفا فضای مجلس را برای رای اعتماد به وی مثبت ارزیابی کرد و افزود: ارتباط خوب و موثر وی با بدنه عالی دولت می‌تواند ضمن هماهنگی دیدگاه‌های اجرایی و اقتصادی، در پیشبرد بهینه امور وزارتخانه موثر واقع شود.
به گزارش ایرنا، «محمدهادی زاهدی‌وفا» اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کاناداست؛ وی در سال‌های گذشته عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، رئیس هیأت مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیأت مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت بوده است.
در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نمایندگی وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی دیده می‌شود.
زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با معرفی رئیس‌جمهور، به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.
جلسه رای اعتماد به زاهدی وفا سه شنبه 12 مهر ماه با حضور رییس جمهور برگزار می شود و وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بتواند اکثریت آرای مثبت نمایندگان را کسب کند.
انتهای پیام/
زاهدی‌وفا توانایی ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی را دارد/ فضای مثبت مجلس برای رای اعتماد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار