رییس سازمان جهادکشاورزی استان؛

۵۶۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی تولید شد

1401/07/09 - 12:36 - کد خبر: 76264 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است که نسبت به پارسال حدود ۶۰ تن افزایش یافته است.

به گزارش نصر، اکبر فتحی روز شنبه در گفت و گو اظهار کرد: تاکنون ۳۰۵ هزار تن گندم در قالب های مختلف از کشاورزان آذربایجان شرقی خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش دارد. 
وی افزود: ۲۵۶ هزارتن گندم به طور تضمینی، ۱۷هزار تن به طور توافقی، ۱۵هزار تن خرید بذری و ۱۷هزار تن گندم های مانده از سال قبل توسط ۶ مرکز معرفی شده غله و سازمان جهادکشاورزی خریداری شده است. 
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: به طور تقریبی کل مطالبات گندم کاران استان با پرداخت ۳هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان محقق شده است. 
امسال نزدیک به ۵۱۰ هزار کشاورز ایرانی به دولت گندم تحویل دادند که بیشترین میزان خرید به ترتیب در استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۳۶۱ هزار تن گندم، گلستان با ۷۵۹ هزار تن، کردستان با ۶۱۹ هزار تن و بیشترین رشد تولید نیز به ترتیب در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان و آذربایجان شرقی به ثبت رسید.
خرید تضمینی گندم در سراسر کشور از طریق مراکز فعال در استان‌ها در حال انجام است و اگرچه روزهای پایانی این پروژه ملّی را سپری می‌کنیم؛ اما مراکز خرید هر مقدار که کشاورزان، محصول خود را به این مراکز تحویل بدهند، نسبت به خریداری آن اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/
۵۶۰ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی تولید شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار