خبر/

یک نشت و چند شک

1401/07/07 - 13:06 - کد خبر: 76161 نسخه چاپی

نصر: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ادعاهای مطرح شده مبنی بر دست داشتن روسیه در نشتی خط لوله نورداستریم را مضحک خواند.

به گزارش نصر، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه اظهارات مقامات غربی در دست داشتن روسیه در نشتی خط لوله گاز نورداستریم ۲ را مضحک و احمقانه خواند.
اولیانوف در حساب توئیتری شخصی ضمن رد ادعاهای غربی مبنی بر دخالت روسیه در خرابکاری خط لوله نورداستریم ۲ نوشت: از داستان‌های غرب علیه روسیه این است که روس‌ها مازوخیست های روانی هستند که علیه خود اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد، سرگرمی مورد علاقه آنها (روس ها) نیز بمباران خودشان در زاپوریژیا و انفجار خط لوله دریای بالتیک است. همه این ادعاها مضحک و احمقانه است.
روز سه شنبه یک شرکت سوئیسی خسارت قابل توجهی در سه رشته خط لوله گاز نورداستریم گزارش کرد که بلافاصله واکنش کاخ کرملین را برانگیخت.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو به شدت نگران این خبر است. البته پسکوف احتمال خرابکاری در خط لوله را رد نکرد.
موسسه زلزله‌شناسی سوئدی اعلام کردند که دو انفجار در مسیر خط لوله نورداستریم شناسایی کرده است. اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز نشت گاز در خط لوله مزبور را خرابکاری خواند.
کی‌یف در واکنش به نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم که پیش‌تر دانمارک و سوئد از آن خبر داده بودند، انگشت اتهام را به سوی کرملین نشانه رفت و مسکو را به طراحی یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده علیه اتحادیه اروپا متهم کرد.
میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین نیز با انتشار توییتی تصریح کرد: نشت گاز در مقیاس بزرگ از نورد استریم چیزی جز یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده توسط روسیه و یک اقدام تجاوزکارانه علیه اتحادیه اروپا نیست.
انتهای پیام/
یک نشت و چند شک خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار