رئیس کانون مرکزی خدمت رضوی مراغه خبر داد؛

توزیع ۳۵۰ پرس غذای گرم و ۱۰۰ بسته معیشتی در مراغه

1401/07/04 - 11:49 - کد خبر: 75895 نسخه چاپی

نصر: رئیس کانون مرکزی خدمت رضوی مراغه گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) ۲۲ کانون در محله‌های شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند و به همین مناسبت ۳۵۰ پرس غذای گرم به ارزش هر پرس ۳۰۰ هزار ریال توزیع شد و یکصد سبد کالا نیز فردا و پس فردا توسط کانون مرکزی توزیع می‌شود.

به گزارش نصر، «جعفر قهوه‌چیان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با بیان اینکه کانون امام مهدی (عج) این شهرستان نسبت به توزیع غذای گرم اقدام کرد، اظهار داشت: کانون‌های محله‌محور این شهرستان در چهار روستای «آهق»، «علویان»، «ورجوی» و «قرطاول» و ۱۸ محله شهری در حال خدمت‌رسانی به نیازمندان و برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت فرهنگی در سالروز شهادت امام رضا (ع) هستند.
وی اضافه کرد: آیین شام غریبان از سوی این کانون‌ها امشب در محله‌های مختلف برگزار می‌شود و کانون مرکزی نیز فردا، سه‌شنبه در مسجد نصیرآباد آیین عزاداری برگزار خواهد کرد.
به گفته وی ۱۹ کانون موضوعی تخصصی نیز در عرصه‌های مختلفی چون سلامت، جوانان، شعر و ادب، مشاوره، مددکاری و غیره زیر نظر کانون مرکزی خدمت رضوی مراغه فعالیت دارد.
وی افزود: خادم‌یاران و یاوران رضوی مراغه هم تخصص دارند و هم ابتکار، تا جایی که طرح «درمان در بستر» را از این کانون برای کل کشور ارایه کرده‌اند که در جشنواره سراسری سالانه نیز مورد پذیرش قرار گرفت.
رئیس کانون مرکزی خدمت رضوی مراغه ادامه داد: طرح «جمع‌آوری داروهای اضافی خانگی» توسط خدیجه رزمی از اهالی روستای «قرطاول» مراغه ارایه شد که نقش مهمی در تامین داروی رایگان برای بیماران نیازمند دارد.
به گفته «قهوه‌چیان» در قالب این طرح داروهای دارای تاریخ مصرف خانگی جمع‌آوری می‌شود و در اختیار برخی داروخانه‌ها قرار می‌گیرد تا در عوض برخی از نسخه‌های دارویی نیازمندان از طریق همین داروخانه‌ها تامین ‌شود.  
کانون مرکزی خدمت رضوی مراغه طی سال ۱۳۹۶ در این شهرستان تاسیس و فعالیت‌های خیرخواهانه اعضای آن به صورت پنهانی و با حفظ شان نیازمندان آغاز شد که یکی از خروجی‌های آن بیش از ۷۵۰ عمل جراحی رایگان بوده است.
فعالیت‌های کانون خدمت رضوی مراغه بسیار گسترده و مخاطبان آنان نیازمندانی هستند که به شیوه‌های مختلف شناسایی می‌شوند تا خدمت رضوی در جای‌جای این شهرستان و حتی شهرستان‌های اطراف به افراد نیازمند ارزانی شود.
پس از اینکه رئیسی از جانب رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان مقدس رضوی منصوب شدند، دستورالعملی از جانب معظم‌له به ایشان داده شد که یکی از این دستورات تاکید بر توسعه خدمت بود و بر همین اساس زمینه گسترش عطر و بوی ولایت در همه شهرهای کشور فراهم شد.
انتهای پیام/
توزیع ۳۵۰ پرس غذای گرم و ۱۰۰ بسته معیشتی در مراغه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار