سایت انگلیسی مطرح کرد:

هر کس فکر کند ایران حریف آسانی است خودش را مسخره کرده

1401/07/04 - 11:36 - کد خبر: 75888 نسخه چاپی

نصر: یک سایت انگلیسی نوشت ایران به هیچ وجه تیم آسانی نیست و نباید دست کم گرفته شود.

به گزارش نصر، سایت inews نوشت:  هر کسی که فکر می‌کند تیم ملی ایران یک حریف آسان برای مسابقات خواهد بود، خودش را مسخره می‌کند. اولین بازی انگلیس در جام جهانی بسیار حساس خواهد بود به خصوص اکنون که کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی بازگشته است.
کی‌روش پس از اختلاف نظر دراگان اسکوچیچ با بازیکنان کلیدی تیم، دوباره برای تثبیت تیم ملی ایران استخدام شد و مربی پرتغالی معتقد است که با در اختیار گرفتن تیمی که هشت سال هدایت کرده و یکصد بازی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ انجام داده، می‌تواند این کشتی را به ساحل امنیت برساند.
در سال ۲۰۱۸ این تیم خیلی به صعود از مرحله گروهی که شامل اسپانیا، پرتغال و مراکش بود، نزدیک شد. ایران تیمی با کیفیت است. برای مثال علیرضا جهانبخش شاید نتوانست در برایتون خودش را تثبیت کند اما او یکی از بهترین مهاجمان آن‌هاست که پس از انتقال به فاینورد خود را تثبیت کرده است و سردار آزمون دیگر بازیکن خوب ایران نیز در تابستان به بایرلورکوزن پیوست.
در حقیقت، بازگشت کی‌روش نشان دهنده چیزی شبیه به یک ازدواج راحت است. او به‌ عنوان سرمربی کلمبیا با مشکل مواجه شد و به دلیل عدم جاه‌ طلبی در مصر با وجود داشتن محمد صلاح با انتقاد مواجه شد. او با ایران راحت‌تر خواهد بود. ایران در مقابل اروگوئه به ندرت توپ را در اختیار داشت اما واقعاً برای اجرای برنامه بازی خود به آن نیاز نداشت.
وقتی اروگوئه صاحب موقعیت می‌شد نیز علیرضا بیرانوند در شرایط بسیار خوبی داشت. پرتاب‌های دست بیرانوند رکورد گینس دارد و می‌تواند به خوبی پرس هجومی تیم حریف را با مشکل مواجه کند. 
مهدی طارمی بازیکن پورتو هوشمندانه گلزنی کرد و آن‌ها توانستند بازی را با برد به پایان ببرند. 
حضور ایران در یک تورنمنت بزرگ همیشه با پیامدهای ژئوپلیتیکی همراه است، به ویژه زمانی که آن‌ها در یک گروه با آمریکا و انگلیس همگروه می‌شوند اما نزدیکان به اردو تاکید می‌کنند که بازیکنانی که بیشتر فوتبال خود را بازی می‌کنند هرگز به سیاست اعتنایی ندارند.
باید به انگلیس هشدار داد که این تیم نمی‌تواند حریف راحتی برای ایران باشد و تیم گرت ساوت گیت باید خیلی مراقب حریف اول خود باشد.
بر اساس رتبه بندی، ایالات متحده دومین تیم خوب در گروه است اما به طرز وحشتناکی ضعیف شده است. آن‌ها در دوسلدورف از ژاپن شکست خوردند. البته آمریکا کریستین پولیسیچ، بازیکن برجسته خود را در این دیدار نداشت.
ولز نیز تیم خوبی است که در دیدار با بلژیک شکست خورد.
انتهای پیام/
هر کس فکر کند ایران حریف آسانی است خودش را مسخره کرده خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار