خبر/

سومین جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و چند متهم اقتصادی دیگر آغاز شد

1398/09/04 - 15:22 - کد خبر: 7575 نسخه چاپی

نصر: سومین جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری (از مدیران سابق بانک مرکزی و مسئول صرافی ثامن) و چند متهم دیگر به اتهام اخلال در نظام پولی و ارزی کشور آغاز شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سومین جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری (از مدیران سابق بانک مرکزی و صاحب صرافی ثامن) و چند متهم حقیقی و حقوقی دیگر، که برحسب کیفرخواست «متهم به مشارکت یا معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ 150 میلیون دلار هستند، در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحدی آزاد آغاز شد.

در  جلسه نخست رسیدگی به این پرونده، قاضی موحدی آزاد اسامی 17 متهم حقیقی و سه متهم حقوقی پرونده را اعلام کرد و گفت: مهدی خرمی پور، محمد خرمی پور، تیمور عامری برکی، علی‌رضا عامری برکی، مکی سلطانی، کاظم نجف آبادی فراهانی، محمد وکیلی، محمد حسین زندیه، امید صابر خیابانی، محمد زندیه، شهرام تیموری، علی اصغر سلطانی گهر، معصومه خرمیپور، منیره خرمی‌پور، سید حمیدرضا مصطفی، مجید شفیعی، بابک حسینی و شرکت‌های دلفین آبی، کشت و صنعت سبز سبحان و دکا تجارت آتی متهمان این پرونده هستند.

قاضی موحد از متواری بودن 10 متهم این پرونده خبر داد و گفت: وکلای تسخیری این متهمان در دادگاه حضور دارند.

هم چنین نماینده دادستان اتهامات چند متهم این پرونده را به شرح زیر اعلام کرد:

محمد خرمی‌پور فرزند ابوالقاسم، متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ 150 میلیون دلار، جعل مهر و اسناد عادی و استفاده از اسناد مجعول.

محمد حسین زندیه فرزند محمد، متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ 150 میلیون دلار و استفاده از اسناد مجعول.

کاظم نجف آبادی فراهانی فرزند باقر، متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ 150 میلیون دلار و پرداخت رشوه به مجید شفیعی، کارمند وزارت صمت.

معصومه خرمی‌پور، منیره خرمی‌پور و شهرام تیموری متهم به معاونت در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ 150 میلیون دلار.

علی اصغر سلطانی گهر، متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ 150 میلیون دلار و ارتشاء.

هم چنین شرکت‌های دلفین آبی، دکا تجارت آتی و کشت و صنعت سبحان سبز به عنوان اشخاص حقوقی و بابک حسینی به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به مبلغ یک میلیون دلار و جعل و استفاده از اسناد مجعول متهم هستند.

در جلسه اول رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان کیفرخواست متهمین را قرائت کرد و تیمور عامری و کاظم نجف آبادی فراهانی از خود دفاع کردند.

 در جلسه دوم رسیدگی به این پرونده، کاظم نجف آبادی فراهانی دفاعیات خود را تکمیل کرد و محمد حسین زندیه و علی اصغر سلطانی گهر نیز دفاعیات خود را در دادگاه ارائه کردند.

انتهای پیام/

سومین جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و چند متهم اقتصادی دیگر آغاز شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار