معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات اردوگاه‌های دانش آموزی

1401/06/30 - 16:27 - کد خبر: 75604 نسخه چاپی

نصر: معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه ای در حال راه اندازی است که تمام اطلاعات اردوگاه‌ها در آن ثبت شود تا بتوانیم از فضاهای اردوگاه‌ها برای استفاده دانش‌آموزان بهره لازم را ببریم.

به گزارش نصر، اصغر باقرزاده در جلسه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی که در راستای بهینه سازی فضاهای سبز و اردوگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش برنامه ای را تحت عنوان انسجام در داخل و ارتباط با بیرون سرلوحه کار خود قرار داده است ما نیز این سیاست را به عنوان یک سیاست جدی دنبال می‌کنیم.
وی افزود: سامانه ای در حال راه اندازی است که تمام اطلاعات اردوگاه‌ها در آن ثبت شود، امیدواریم بتوانیم از فضاهای اردوگاه‌ها برای استفاده از دانش‌آموزان بهره لازم را ببریم.
باقرزاده گفت: اصل تربیت در اردوگاه‌ها اتفاق می‌افتد. هدف اصلی ما این است که از این طریق دانش‌آموزان را آموزش دهیم و مهارت‌های مختلف را به آنان بیاموزیم.
فعالیت اداره کل فرهنگی هنری براساس دو اصل خواهد بود
عباس مهاجر نیز در این جلسه اظهار کرد: حرکت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی برای به سرانجام رساندن فعالیت‌ها، براساس سیاست گذاری و تسهیل گری؛ مدل سازی خواهد بود.
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: باید به صورت عملیاتی براساس شاخص‌های مشخص از اردوگاه‌های کشوری و برخی از اردوگاه‌های استانی بازدید کرد و از شرایط فضای آموزشی آنان اطلاعاتی به دست آورد.
اردوگاه‌ها؛ بهترین مکان برای فرصت سازی
رضا قمرزاده مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر نیز در ادامه جلسه گفت: بهترین مکان که می‌توان از تهدیدها فرصت ساخت اردوگاه‌ها هستند لذا باید از این فرصت استفاده کرد.
وی همچنین در ادامه اضافه کرد: اردوگاه‌ها باید نماد گردشگری و فرهنگ‌های بومی استان‌ها باشند.  قمرزاده پیشنهاد داد اردوگاه‌ها را به مرکز عرضه محصولات فرهنگی استان‌های مختلف و یا مرکز ارائه دستاوردهای دانش‌آموزان تبدیل کرد.
گفتنی است، در این جلسه پیرامون جزئیات شرایط و ویژگی‌های چهار اردوگاه‌ کشوری همچنین اردوگاه‌های استانی بحث و گفت و گو شد.
انتهای پیام/
راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات اردوگاه‌های دانش آموزی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار