سرپرست معاونت آموزش خبر داد؛

رضایت آموزش و پرورش از نتایج کلاس‌های جبرانی تابستان

1401/06/30 - 15:57 - کد خبر: 75598 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت آموزش ابتدایی از ادامه فعالیت‌های شبکه شاد به صورت آموزش تلفیقی خبر داد.

به گزارش نصر، معصومه نجفی در برنامه فرامتن شبکه افق با تاکید بر ضرورت برقراری احساس امنیت و آرامش دانش آموزان در مدارس، که پس از دوسال آموزش مجازی، امسال به شکل حضوری در مدارس حضور خواهند یافت؛ اظهار کرد: راه اندازی موکب های قصه گویی، شعرخوانی و نقاشی در مدارس می تواند ضمن ایجاد یک فضای شاد معنوی که شبیه به حال و هوای این روزهای زندگی بچه‌ها است؛ جایگزین خوبی برای ایستادنهای طولانی در صف باشد.
نجفی زمان رسمی بازگشایی مدارس را از شنبه دوم مهرماه اعلام و اظهار کرد: آئین شکوفه ها مطابق برنامه هرساله آموزش و پرورش برای کلاس اولی ها پنج شنبه سی و یکم شهریورماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و مدارس ابتدایی در این روز باشکوه میزبان حضور پرشور کودکان کلاس اولی خواهند بود.
سرپرست آموزش ابتدایی با اشاره به ادامه روند فعالیت شبکه شاد به صورت آموزش تلفیقی، تصریح کرد: معلمان در دوسال گذشته با استفاده از فناوری های نوین و از طریق  بستر شاد محتوای آموزشی خود را در اختیار دانش آموزان قرار می دادند و در زیست بوم جدید نیز در کنار آموزش های حضوری مدرسه این بستر فعال خواهد بود و از آن به عنوان یک بستر آموزشی در تلفیق با شرایط حضوری بهره خواهند برد.
وی ادامه داد: نتایج ارزیابی طرح جبران و تثبیت یادگیری که از تابستان گذشته برای دانش آموزان نیازمند به تلاش و قابل قبول در دوره ابتدایی برگزار شد و اقدامات این معاونت در راستای ارتقاء و تثبیت یادگیری دروس فارسی و ریاضی دانش آموزان پایه اول و دوم و دروس فارسی، ریاضی و علوم دانش آموزان چهارم تا ششم، مثبت بوده است و توانسته به اهداف خود دست یابد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نجفی افزود: این اتفاق خوب در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت و معلمان با شناسایی و رصد مجدد دانش آموزان در یادگیری مهارتهای چهارگانه زبانی(خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن) به تقویت این مهارت ها و جبران ضعف های احتمالی خواهند پرداخت.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی  نسبت به لزوم توانمندسازی و ارتقاء شناخت معلمان از تمام ارکان برنامه درسی از جمله رویکرد، هدف، روش تدریس، محتوا و ارزشیابی تاکید و  تصریح کرد: قطعا با ایجاد این درک از محتوای کتب درسی شاهد اتفاقهای خوبی در فرایند تدریس معلمان خواهیم بود.
انتهای پیام/
رضایت آموزش و پرورش از نتایج کلاس‌های جبرانی تابستان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار