رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی:

قضا زدایی تنها راه برای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است/ برخی عناوین ضرورتی برای طرح در دادگستری ندارند

1401/06/30 - 10:49 - کد خبر: 75541 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: ده ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند و صرفا یک موضوع اداری هستند.

به گزارش نصر، موسی خلیل الهی در ملاقات با اعضای دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران استان ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: همه ما مدیون ایثارگران، شهدا و جانبازان هستیم و همچنان شهدا و ایثارگران  در دوران دفاع مقدس بی منت در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند ما نیز مکلف به خدمت بی منت به آن ها هستیم.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: تشکیلات قضایی کشور به دلیل افزایش فزاینده ورودی پرونده ها به دنبال قضا زدایی بوده و این تنها راه برای پیشگیری از افزایش مراجعات است.
وی بیان کرد: ده ها عنوان حقوقی و کیفری در تشکیلات قضایی مطرح می شود که تعدادی از آنها اصلا نیازی به مراجعه به دادگستری ندارند.
خلیل الهی اضافه کرد: یکی دیگر از روش های مناسب برای قضا زدایی بهره مندی از ظرفیت شوراهای توسعه حل اختلاف و شورایاری ها است.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد شوراهای حل اختلاف توسط مرحوم آیت الله شاهرودی با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه صلح و سازش، اضافه کرد: در حال حاضر رئیس محترم قوه قضائیه بر ایجاد شوراهای تخصصی تأکید دارند.
وی ادامه داد: در راستای تشکیل شورا های حل اختلاف تخصصی اقدامات خوبی در استان انجام شده و با توجه به این موضوع میزان صلح و سازش در استان به 40 درصد رسیده است.
خلیل الهی با تقدیر از اقدامات دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران، خاطرنشان کرد: در بحث شورایاری ها می توان از ظرفیت دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران استفاده کرد.
انتهای پیام/
قضا زدایی تنها راه برای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی است/ برخی عناوین ضرورتی برای طرح در دادگستری ندارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار