دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دستگاه‌های مسئول همه جوانب درگذشت خانم امینی را بررسی و اطلاع رسانی کنند

1401/06/29 - 11:10 - کد خبر: 75423 نسخه چاپی

نصر: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه ای در واکنش به درگذشت خانم مهسا امینی تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول براساس دستور صریح روسای محترم قوای سه گانه با بررسی دقیق موضوع، نتایج آن را به اطلاع مردم و افکار عمومی برسانند و در صورت قصور احتمالی با متخلفین برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش نصر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز همدردی با خانواده مهسا امینی و داشتن حس پدرانه و مادرانه فقدان فرزند خود از خداوند متعال برای آن مرحومه آرامش ابدی و برای بازماندگان طلب صبر کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: از آنجا که این اتفاق موجب جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از مردم شریف ایران شد، لازم است دستگاه‌های مسئول براساس دستور صریح روسای محترم قوای سه گانه کشور، ضمن بررسی دقیق و همه جانبه موضوع، نتایج آن را به اطلاع مردم و افکار عمومی برسانند و در صورت قصور یا تقصیر احتمالی با متخلفین برخورد لازم صورت پذیرد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه تاکید کرده است: 

۱. جامعه ایران که صادقانه داغدار دختر جوانی است که به منزله دختر خود می‌پندارد و احساسات خود را در این باره بیان می‌کند، جامعه‌ای انقلابی و اسلامی است. درباره جامعه ایران نباید قضاوت‌های سطحی صورت داد؛ بنیه جامعه ایران، ارزشی، دینی، خانواده‌گرا و دانش محور است. همه مردم شریف ایران به سلامت خانواده توجه اساسی دارند، تمام خانواده‌ها دغدغه حفظ دینی و سلامت اجتماعی فرزندانشان را دارند و نگران انحرافات اجتماعی هستند. بروز بن مایه‌های الهی در مراسم عظیم اربعین حسینی (ع) و دیگر اجتماعات بزرگ اجتماعی همگی نشان دهنده تمایلات مردم به مولفه‌های دینی و ارزشی است. دوقطبی سازی های جعلی و ساختگی در این ماجرا و سعی در نشان دادن افراد جامعه در برابر یکدیگر، دسیسه ای کهنه از سوی دشمنان است که نشان از عدم شناخت آنان از مردم ایران و جامعه ایرانی دارد. جامعه ایران با اتحاد و وفاق اجتماعی توانایی حل مشکلات خود را دارد و با بهترین شکل ممکن نقایص و مشکلات را برطرف خواهد کرد.

۲. وقتی به وظایف درست عمل نمی‌شود، پیامدها و اقدامات مهندسی شده دشمن نمایان می‌شود و تازه هشیار می‌شویم که چه اقدامات ناگواری در فضای اجتماعی افتاده است. از مجموعه مصوباتی که در مورد حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است کمتر از ۱۰ درصد جنبه کنترلی دارد، ۹۰ درصد مصوبات جنبه تعلیم و تربیت، فرهنگ سازی، تقویت دانش، آگاهی بخشی و ترویج الگوهای سالم زندگی در میان نسل جوان دارد. از مجموعه مصوبات بیشترین وظایف برعهده صدا و سیما، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی است. ماجرای خانم مهسا امینی زنگ هشداری برای تمامی دستگاه‌های مسئول برای انجام وظایف عمدتا فرهنگی و معرفت افزایی است، تا در آینده شرمنده مردم و خانواده‌های ایرانی نباشیم.

۳. حجاب یک قانون الهی است که با حوادث ایام خللی در حقیقت آن بوجود نمی‌آید. از سوی دیگر حجاب منشاء ایجاد مصونیت و سلامت فردی و اجتماعی و فاصله‌گذاری با انحرافات اجتماعی است و از زیرپا گذاشتن حقوق زنان در جامعه جلوگیری می‌کند، حجاب برای حفاظت از حریم حقوق زن وضع شده است و با هر چیزی که این حریم را به مخاطره می‌اندازد، مواجهه قانونی صورت می‌گیرد. نگاه محوری تقویت حجاب و مدیریت دلسوزانه برای حفظ و صیانت از نسل جوان کشور بخصوص دختران این سرزمین اسلامی و الهی است؛ در واقع همه ما باید مثل یک پدرو مادر نسبت فرزندان عزیز این کشور احساس وظیفه کنیم و در جهت آگاهی بخشی، افزایش معرفت و توجه دادن به مخاطرات اجتماعی اقدام کنیم. منبع اصلی رفتار فردی و اجتماعی شناخت و انگیزه است و تا زمانی که این خود انگیختگی شکل نگیرد، کنش های اجتماعی از مانایی و ماندگاری برخوردار نیست.  در این میان نقش خانواده‌ها، نقشی بی بدیل و جایگاهی رفیع است.  
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران روز پنجشنبه - ۲۴ شهریور - در پی انتشار اخباری درباره بدحالی زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: خانمی که برای توضیح و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس فاتب هدایت شده بود در جمع سایر افراد هدایت شده به دلیل عارضه قلبی بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان انتقال و تحت درمان و مداوا قرار دارد.
مهسا امینی روز جمعه ۲۷ شهریور در بیمارستان کسری فوت کرد.
انتهای پیام/
دستگاه‌های مسئول همه جوانب درگذشت خانم امینی را بررسی و اطلاع رسانی کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار