مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

ارتقای خدمات گردشگری در کلیبر باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

1401/06/29 - 09:17 - کد خبر: 75398 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ارتقای و بهبود خدمات گردشگری در حوزه های مختلف شهرستان کلیبر باید مورد توجه جدی مدیران و مسئولان شهرستانی قرار بگیرد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز سه شنبه در دیدار با فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی کلیبر بر لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در ارائه مشوق‌ها به سرمایه‌گذاران گردشگری این شهرستان تاکید و اضافه کرد: در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات مؤثر به منظور توسعه گردشگری منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی از کلیبر به عنوان شهرستان‌ ویژه آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری نام برد و افزود: همواره بر آن بوده ایم تا با توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری این منطقه غنی را نیز تقویت کنیم که یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به افزایش جامعه هدف گردشگری به ۲ میلیون نفر و ارتقای سطح خدمات به این میزان است، چون جمعیت ورودی گردشگری کلیبر از میزان جمعیت ساکن آن همواره بیشتر بوده است.
حمزه زاده ادامه داد: با برنامه‌ریزی های لازم باید برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی شهرستان کلیبر را طوری مهیا کنیم تا موانع و مشکلات حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرستان احصاء شود تا بر اساس آن دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای تسریع روند توسعه گردشگری نقش خود را ایفا کنند.
وی ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های دولتی را عاملی مهم در راستای افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری شهرستان عنوان و اضافه کرد: علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران، لازم است خدمات ارائه‌ شده بر اساس استانداردهای رایج باشد تا بتوان سرریز گردشگران به منطقه و همچنین هزینه کرد آن‌ها در شهرستان را افزایش داد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی به مساله برق رسانی به بنای تاریخی «قلعه بابک» اشاره کرد و با بیان اینکه این امر پس از بررسی‌های باستان‌شناسی انجام خواهد شد، گفت: پیش از انجام نیرورسانی به این بنای تاریخی و نورپردازی آن، لازم است در مسیر پیش‌بینی‌ شده بررسی‌های باستان‌ شناسی صورت بگیرد.
حمزه زاده درباره ایجاد موزه در شهرستان کلیبر نیز اظهار داشت: اموال مکشوفه شهرستان کلیبر در تبریز به‌ صورت امانی در حال نگهداری است که پس از اعلام و مشخص شدن محل مناسب موزه توسط فرمانداری و شهرداری کلیبر، اموال منتقل و موزه برپا خواهد شد.
شهرستان کلیبر با جمعیت ۹۰ هزار نفری در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و به دلیل آب و هوای معتدل کوهستانی و جنگل‌ ها و مراتع ارسباران و نیز  وجود اثار و ابنیه های تاریخی مثل قلعه بابک از مراکز مهم اصلی گردشگری ایران و آذربایجان به شمار می رود.
جنگل های ارسباران با ابنیه های تاریخی و جاذبه های طبیعی اش، بزرگ ترین ظرفیت گردشگری شهرستان کلیبر محسوب می شود که در حال طی مراحل لازم برای ثبت در فهرست میراث یونسکو است.
همه ساله افزون بر ۲ میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی برای لذت بردن از ظرفیت های گردشگری منحصربفرد کلیبر به این شهرستان سفر می کنند.
انتهای پیام/
ارتقای خدمات گردشگری در کلیبر باید مورد توجه جدی قرار بگیرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار