خبر/

شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی برای زندانیان دوره‌های آموزشی برگزار می کند

1401/06/28 - 14:41 - کد خبر: 75354 نسخه چاپی

نصر: تفاهم‌نامه مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی برای برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی امضا شد.

به گزارش نصر، این تفاهم نامه به منظور گسترش زمینه های آموزشی، مهارت آموزی، توانمندی سازی مهارت های شغلی بازارمحور منجر به اشتغال پایدار زندانیان با محوریت توسعه کسب و کار خرد مزیت دار، زودبازده اقتصادی مبتنی بر مزیت های نسبی منطقه بین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیرکل اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به امضا رسید.
گسترش همکاری های مشترک در زمینه توانمندسازی مهارتهای شغلی زندانیان و استفاده از توان، امکانات، قابلیت ها و ظرفیت دو طرف در زمینه توسعه پایدار و ایجاد بستر برای افزایش فضای فیزیکی کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی در زندانها و همکاری در ایجاد مشوق های لازم به کارآفرینان و کارفرمایان مجری طرح های اشتغالزا در زندانها و برای زندانیان آزاد شده از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.
مشارکت در توانمندسازی شغلی متناسب نیاز بازار کار و استفاده از ظرفیت نیروی کار زندانیان برای توسعه فعالیت های تولیدی و دیگر فعالیت های اشتغالزایی در محیط درون و بیرون زندانها به منظور توسعه برنامه های بازسازگاری از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
بکارگیری زندانیان در فعالیت های اقتصادی، کارآموزی به منظور افزایش توان علمی و تخصصی آنها در راستای افزایش کارایی و استفاده بهینه از اوقات فراغت متناسب با قابلیت ها و استعدادهای فردی آنان، آموزش لازم در راستای ارتقای سطح دانش علمی و مهارت فنی زندانیان در زمینه SME ( بنگاه های کوچک) و آشنایی زندانیان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی و ایجاد درآمد و تقویت بنیه مالی آنها از اهداف این تفاهم نامه است.
الگوسازی و ترویج آموزش مهارت شغلی مورد نیاز برای زندانیان در سطح زندان های استان، همکاری در آموزش برای توانمندسازی زندانیان جهت ایجاد اشتغال مفید، پایدار و مولد پس از آزاد شدن، همکاری در زمینه جذب و معرفی سرمایه گذاران و هدایت صاحبان صنایع تولیدی، کارآفرینان با ایجاد مشوق های لازم در زمینه استفاده از ظرفیت های موجود کارگاه ها و اماکن اشتغال تحت اختیار سازمان زندانها در سطح زندان های استان با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
انتهای پیام/
شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی برای زندانیان دوره‌های آموزشی برگزار می کند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار