شهردار:

تاریخ تبریز با حب اهل بیت (ع) پیوند دارد

1401/06/28 - 12:45 - کد خبر: 75327 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با بیان این‌که تاریخ تبریز با حب اهل بیت (ع) پیوند دارد، افزود: تبریز همراه با سایر کلان‌شهرهای ایران، می‌تواند در کنار عتبات عالیات، نقش اثرگذار اجرایی، فرهنگی و اجتماعی ایفا کند.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در دیدار با مدیران عتبه عباسیه، خاطرنشان کرد:  اجتماع عظیم اربعین در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کارکرد و تاثیرگذاری عتبات عالیات می‌تواند با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی، بسیار گسترده‌تر باشد.
وی با بیان این‌که شهرداری‌ها از این نظر دارای مزیت‌های مهمی هستند، اظهار کرد: مصمم هستیم با افتخار در خدمت عتبات عالیات باشیم و بخشی از برنامه‌های فرهنگی خود را با همکاری این مجموعه پیش ببریم.
وی یادآور شد: تبریز در سال‌های اخیر، همکاری‌های نزدیکی با آستان قدس رضوی داشته و خادمان این آستان در دهه کرامت، معمولاً در شهرهای مختلف ایران، از جمله تبریز حضور دارند؛ این الگو می‌تواند در مورد سایر عتبات نیز اجرا شود.
هوشیار ادامه داد: حضور خادمان عتبه عباسیه در اعیاد شعبانیه یا در ماه محرم در تبریز، از جمله مواردی است که از نظر فرهنگی و مذهبی، می‌تواند فضای معنوی این ایام را دو چندان کند.
وی متذکر شد: شهرداری تبریز می‌تواند نقش اثرگذار در تسریع مطالعات عمرانی و خدماتی و  راهکارهای اجرایی عتبه ایفا کند.
سید عدنان موسوی، مدیر مکتب عتبه عباسیه نیز در این دیدار، با بیان این‌که همکاری‌ نهادها و گروه‌های ایرانی، نقش مهمی در اجرای مطلوب مراسم‌های اربعین، دارد، افزود: بلدیه تبریز از گروه‌های پیش‌رو و خوش‌نام ایرانی در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی است.
وی با اشاره به این‌که نقش تبریزی‌ها در بازسازی عتبات، همواره برجسته بوده‌ است، گفت: طرح‌های عمرانی مختلفی که هم‌اکنون در عتبه عباسیه و دیگر عتبات در دست اجرا است، با همت و حمایت دوستان ایرانی و به ویژه تبریزی‌ها، سرعت گرفته‌ است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی تاکید کرد: پیشنهادهای شهردار محترم تبریز، قابل‌ مطالعه و پیگیری است و ما این محورهای کاربری را در جلسات هماهنگی عتبه، مورد توجه قرار خواهیم داد. 
انتهای پیام/
تاریخ تبریز با حب اهل بیت (ع) پیوند دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار