مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲/

مدال نقره اطری در جهانی بلگراد با شکست سنگین از ژاپن

1401/06/27 - 21:10 - کد خبر: 75289 نسخه چاپی

نصر: نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران با شکست ۱۰ بر صفر از حریف ژاپنی صاحب مدال نقره کشتی آزاد جهان شد.

به گزارش نصر، در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا و برنز بازی‌های آسیایی، در دیدار فینال برابر ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک ریو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین 10 بر صفر شکست خورد و برای نخستین بار به مدال نقره جهان رسید.
اطری تاکنون سابقه حضور در ۳ دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در وزن ۵۷ کیلوگرم را دارد اما نتوانسته بود صاحب مدال شود و امسال در چهارمین تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان برای نخستین بار موفق به کسب مدال شد.
اطری پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل بصیر علی لی از مقدونیه با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید. وی سپس مقابل اسلام بازرگانوف از آذربایجان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اطری در این مرحله نیز برابر گئورگی وانگلوف دارنده مدال برنز اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز برابر نارمانداخ از مغولستان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.
در ادامه این رقابت‌ها، رحمان عموزاد خلیلی تا دقایقی دیگر در دیدار نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم، در دیداری حساس برابر جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان می‌رود و پس از آن نیز محمد حسین محمدیان نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان می‌رود.
در پایان رقابت‌های ۷ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید، محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یونس امامی در ۷۴ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.
علیرضا سرلک نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم طبق اعلام کادر فنی به سر وزن نرسید و حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد.
انتهای پیام/
مدال نقره اطری در جهانی بلگراد با شکست سنگین از ژاپن خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار