خبر/

تاکید رئیس جمهور تاتارستان بر رفع موانع همکاری با آذربایجان شرقی

1401/06/27 - 19:56 - کد خبر: 75287 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور تاتارستان در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بر تلاش برای رفع موانع کسب‌وکار بین فعالان بخش خصوصی دو طرف تاکید کرد.

به گزارش نصر، رستم مینیخانوف خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولان دولتی تاتارستان و آذربایجان شرقی برای شناسایی موانع همکاری‌های دوجانبه و ارجاع آنها به مسئولان عالی دو کشور شد و گفت: اگر بتوانیم چند پروژه موفق را اجرایی کنیم می‌تواند به‌عنوان الگوی توسعه روابط میان دو کشور معرفی شود.
وی با ابراز خرسندی از سومین سفر خود به تبریز، خاطرنشان کرد: تبریز و قازان روابط بسیار خوبی دارند و می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط و نزدیکی دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف ایفا کنند.
مینیخانوف همچنین بر توسعه روابط تبریز و قازان در حوزه تبادل دانشجو، همکاری‌های فرهنگی و گردشگری، حمل‌ونقل، تسهیل صدور روادید، برقراری پرواز مستقیم، خودروسازی، کشاورزی و صنایع سبک تأکید کرد و افزود: آماده‌ایم تا شرایط مناسب برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران و تجار آذربایجان شرقی را فراهم کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی هم با تأکید بر رفع موانع و عوامل ایجاد مزاحمت در مسیر گسترش روابط کشورهای منطقه،گفت: سفر هیأت اقتصادی و تجاری تاتارستان به تبریز فرصتی برای شناسایی و رفع موانع همکاری‌های دوجانبه است و مطمئنا تبریز و قازان می‌توانند در این زمینه پیشرو و الگوی سایر استان‌ها و کشورهای همسایه باشند.
خرّم با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه اتصال ایران به اروپاست، افزود: مرزهای ما به‌رغم خواست بدخواهان، از ثبات و امنیت خوبی برقرار است و این امنیت، موجب تحکیم روابط ما با همسایگان شده است.
وی تصریح کرد: باید با سامان‌دهی مسائل مربوط به حوزه حمل‌ونقل، ترددهای مرزی و مراودات تجاری و حذف عوامل مزاحم و مخلّ امنیت، از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر بهره‌گیری از عوامل ایجاد همبستگی و وحدت بین کشورهای منطقه نظیر تبادل دانشجو، همکاری‌های علمی و فناورانه و رفت‌وآمد گردشگران، ابراز امیدواری کرد با اهتمام جدی مسئولان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و تاتارستان، شاهد شکوفایی روابط دو طرف در حوزه‌های مختلف باشیم.
رئیس جمهور تاتارستان در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی این جمهوری، ظهر امروز (یکشنبه) وارد تبریز شده است.
انتهای پیام/
تاکید رئیس جمهور تاتارستان بر رفع موانع همکاری با آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار