سفیر تایلند در ایران مطرح کرد:

سخت شدن رقابت با استقلال اقتصادی ایران

1401/06/27 - 14:33 - کد خبر: 75243 نسخه چاپی

نصر: سفیر تایلند در ایران گفت: اطلاع دارم که ایران بیش از چهل سال است که در شرایط تحریم قرار دارد و طی این سالها محصولاتشان را توسعه دادند؛ وقتی خودشان محصولات و صنایع شان را دارند، برای محصولات تایلندی و کشور‌های دیگر بسیار سخت است که وارد بازار ایران شوند.

به گزارش نصر، وراووت پونگ پراپاپانت درباره ظرفیت‌های تجارت ایران با تایلند گفت: ایران پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگ تجاری برای تایلند دارد. در صادرات برنج به ایران پیشتاز هستیم . تایلند به جز برنج می‌تواند محصولاتی نظیر کائوچو، تجهیزات الکتریکی و منسوجات را به ایران صادر کند.
 سفیر تایلند در ایران افزود: ایران پتانسیل‌های زیادی دارد و ظرفیت‌های بزرگی از نظر بازار جهانی دارد. جمعیتی حدود یکصد میلیون نفر بازار بزرگی است. نه تنها تایلند بلکه بسیاری از کشور‌های دیگر هم به ایران بعنوان بازار مستعدی برای محصولاتشان می‌نگرند. همچنین، اطلاع دارم که ایران بیش از چهل سال است که در شرایط تحریم قرار دارد و طی این  سالها محصولاتشان را توسعه دادند وقتی خودشان محصولات و صنایع شان را دارند، برای محصولات تایلندی و کشور‌های دیگر بسیار سخت است که وارد بازار ایران شوند. محصولات ما به خاطر تعرفه‌های گمرکی، استاندارد‌ها و قوانین و مقررات سخت وارد بازار ایران می‌شوند. در خصوص این موضوع‌ها باید با دولت ایران مذاکره شود تا بتوانند راه حلی برای این موارد پیدا کنند تا محصولات مان را در بازار ایران توسعه دهیم و متقابلا محصولات ایرانی را در بازار تایلند توسعه دهیم.
 سفیر تایلند در ایران افزود: روابط دوستانه ایران و تایلند بیش از یکصد سال است. هر ساله حدود یکصد هزار توریست ایرانی تا پیش از پاندمی کرونا به تایلند سفر میکردند. تایلند در حوزه گردشگری بسیار معروف است و این تجربه را میتواند در اختیار ایرانیان قرار دهد.
انتهای پیام/
 
سخت شدن رقابت با استقلال اقتصادی ایران نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار