در جلسه شورای عالی مسکن مطرح شد؛

پرداخت وام ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی تسریع می‌شود

1401/06/27 - 13:58 - کد خبر: 75232 نسخه چاپی

نصر: در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توسط شبکه بانکی کشور بر مبنای ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد.

به گزارش نصر، محمد مخبر ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای عالی مسکن، یکی از مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در کشور را عدم استفاده از روش‌های نوین سرمایه گذاری دانست و گفت: متأسفانه در بخش سرمایه گذاری از روش‌های سنتی استفاده می‌شود و روش‌های تأمین مالی جدید آن طور که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که از قوانین و مقررات موجود حداکثر بهره برداری و استفاده صورت گیرد و به جای روش‌های سنتی تأمین مالی، به روش‌های نوین در این زمینه روی آوریم.
معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه احداث مسکن همواره از طریق خود مردم و با استفاده از تسهیلات بانکی در کشور انجام شده، خاطر نشان کرد: دولت باید در برنامه احداث مسکن، از مشارکت و ظرفیت‌های خود مردم حداکثر استفاده را انجام دهد تا روند تولید واحدهای مسکونی با سرعت هرچه بیشتر صورت گیرد.
مخبر همچنین بر لزوم مولد سازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی تاکید و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید سریعاً دارایی‌های خود را مولد سازی کرده و منابع مالی حاصل از آن را در صندوق ملی مسکن قرار دهد تا از این منابع جهت پیشبرد برنامه‌های دولت در تولید مسکن استفاده شود.
در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، معاون وزیر راه و شهرسازی گزارشی از ضرورت‌های احداث مسکن روستایی ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه جهت تولید مسکن در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر پرداخت.
در این جلسه موانع تسریع ساخت مسکن روستایی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه گزارش بانک مرکزی در خصوص تسهیلات پرداختی به بخش مسکن و ساختمان، تصمیمات لازم در خصوص سرعت بخشیدن به روند احداث یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی روستایی طی سه سال اتخاذ شد.
همچنین بر ضرورت پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توسط شبکه بانکی کشور بر مبنای ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد.
انتهای پیام/
پرداخت وام ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی تسریع می‌شود خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار