سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه؛

۶۰ هکتار از اراضی ملی در مراغه آزادسازی شد

1401/06/27 - 11:43 - کد خبر: 75203 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: ۲۸ فقره حکم قضایی طی مرداد و شهریورماه جاری در ۲۱ پلاک این شهرستان اجرا و به رفع تصرف ۶۰ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان منجر شد.

به گزارش نصر، آرش پاک‌مهر روز یکشنبه در گفت‌وگو از پشتیبانی و همکاری مجموعه قضایی شهرستان در این زمینه قدردانی کرد و افزود: در این مدت سه معدن‌کار متخلف که پیش از این با فعالیت آنان در خارج از محدوده موافقت شده بود، شناسایی و مطابق قانون با آنان برخورد شد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این معدن‌کاران موجب تخریب اراضی ملی شده بود، ادامه داد: آنان علاوه بر خلع ید در اراضی تصرفی در نهایت به پرداخت ۸۵۰ میلیون ریال خسارت محکوم شدند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه با بیان اینکه برخورد با متخلفان با شدت ادامه می‌یابد، اظهار داشت: طی همین مدت ۴۰ پرونده تخلف از مقررات مادهای ۵۵ و ۴۴ مکرر تحت عناوین تخریب و تصرف عدوانی و تعلیف غیرمجاز احشام تشکیل شده است.
«پاک‌مهر» با تاکید بر اینکه صدور سند برای اراضی ملی از تصرف آنها جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: در همین مدت سند تک برگی برای اراضی ملی ۱۷ پلاک به مساحت ۶ هزار هکتار در روستاهای قویون‌قشلاقی، آرغون علیا، کهق، آشان، قینرجه، آغبلاغ علمدار، سید کندی، ینگجه، تازه کند محسن آباد، موالو، گویجه قلعه سفلی، گویدرق علیا، چیبینلو، آغبلاغ سفلی، کرکرتان و قره قلعه اخذ شد.
وی همچنین به تهیه نقشه کاداستر برای ۶ پلاک شهرستان شامل آغبلاغ علمدار، آغبلاغ سفلی، قره ناز علیا، کرکرتان، مین باشی حصار و قوش قیه‌سی نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده‌ای با هدف صیانت از منابع طبیعی در این شهرستان آغاز شده است.
۱۱۲ هزار هکتار از اراضی ملی در محدوده این شهرستان قرار دارد که در میان آنها صیانت از اراضی ملی سهند از اهمیت ویژه برخوردار است.
انتهای پیام/
۶۰ هکتار از اراضی ملی در مراغه آزادسازی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار