استاندار کربلا:

اجتماع بزرگ اربعین در امنیت کامل برگزار شد

1401/06/27 - 09:26 - کد خبر: 75180 نسخه چاپی

نصر: استاندار کربلا از حضور بیش از ١۴ هزار موکب و هیئت در آئین‌های اربعین امسال خبر داد و گفت: همکاری موکب‌ها و هیئت‌های عراقی، ایرانی و عموم زائران در مدیریت برنامه‌های اربعین قابل‌تحسین است و در امنیت کامل، شاهد برگزاری این اجتماع بزرگ بودیم. 

به گزارش نصر، نصیف جاسم الخطابی روز شنبه در دیدار با شهردار تبریز با بیان اینکه اربعین امسال، کربلا میزبان بیش از ٢٠ میلیون زائر بود، گفت: به رغم حضور این جمعیت عظیم، هماهنگی مطلوبی میان دستگاه‌ها و مدیریت‌های اجرایی عراق برقرار بود که باعث شد بدون هیچ مشکل خاصی، این اجتماع جهانی را با توفیق برگزار کنیم. 
وی با بیان اینکه همکاری‌های ایام اربعین، می‌تواند گسترش یابد، اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک، با سفر به آذربایجان‌شرقی، طرفین به فصل‌های جدیدی از توسعه روابط دست یابند.
جاسم الخطابی، خاطرنشان کرد: تبریز و کربلا دو شهر خواهرخوانده‌اند و نکته مهم اینجاست که مردم دو شهر این رابطه را قلباً باور دارند و همین نکته، اهمیت کار مدیران دو استان را بیشتر می‌کند. 
اربعین حسینی به فرصت تعامل بیشتر ایران و عراق تبدیل شده است
شهردار تبریز هم در دیدار با استاندار کربلا، با قدردانی از میزبانی ملت و دولت عراق در برگزاری برنامه‌های اربعین، خاطرنشان کرد: آئین‌های اربعین حسینی، در کنار برکات و معنویات عمیق، به فرصت تعامل و مودت دو کشور ایران و عراق تبدیل شده‌ است.
یعقوب هوشیار با بیان اینکه، مدیریت این جمعیت عظیم در اربعین حسینی، بسیار پیچیده و قابل‌تقدیر است، افزود: تامین امنیت، اسکان، مدیریت موکب‌ها، تقویت شبکه‌های آب و برق و سایر موضوعات مرتبط با این همایش عظیم، استانداری کربلا به لطف حضرت اباعبدالله(ع) و با تکیه بر تجربه‌های اجرایی موفق، توانست کارنامه درخشانی در میزبانی اربعین امسال، بر جا بگذارد.
وی با بیان اینکه این توفیق عظیم مایه عزت، افتخار دوستداران اهل‌بیت(ع) است، افزود: نادیده گرفتن اجتماع اربعین از سوی قدرت‌های رسانه‌ای جهان، نشان می‌دهد مدیریت این رویداد میلیونی، حساب‌شده و موفق بوده ‌است. 
هوشیار با بیان اینکه مدیریت شهری در ایران، پای ثابت برنامه‌های اربعین است، افزود: کلان‌شهرهای ایران، با شور و شوق، توان خود را در خدمت قوام برنامه‌های اربعین حسینی گذاشته‌اند و در سال‌های اخیر، همکاری نزدیکی با شهرهای نجف و کربلا داشته‌اند. 
وی با تاکید بر این موضوع که هیچ مانعی برای توسعه ارتباطات دو طرف وجود ندارد ، گفت : شهرداری تبریز در سال‌های اخیر با موکب جنت‌الحسین، در کربلا حضور داشته و امسال نیز با برنامه‌ریزی اصولی، تجربه‌ای متفاوت بر جای گذاشته‌ است.
شهردار تبریز، خواهرخواندگی دو طرف را مهم‌ترین بستر همکاری‌های اجرایی خواند و اظهار داشت: در این خصوص، موضوعات مهمی را با شهردار کربلا در میان خواهیم گذاشت و امیدواریم حمایت استاندار کربلا، زمینه‌ساز تحقق این موضوعات باشد. 
شهردار تبریز همچنین با اشاره به برپایی موکب جنت الحسین (ع) شهرداری تبریز در کربلا اظهار کرد: موکب جنت‌الحسین شهرداری تبریز از روزهای گذشته در عمود ١٣٩۴ در شارع‌ عباس(ع) برپا شده و با مجموعه‌ای از خدمات متنوع، پذیرای زائران اربعین است.
وی افزود: موکب جنت الحسین(ع) به عنوان یکی از فعال‌ترین موکب‌های حاضر در برگزاری آیین اربعین حسینی با ارائه خدمات متنوعی همچون طبخ و توزیع غذا، خدمات درمانی، خیاطی و کفاشی نسبت به تامین نیازهای زائران در این ایام اقدام کرده است.
یعقوب هوشیار اعلام کرد: مجموعه شهرداری تبریز با بهره گیری از یک صد دستگاه اتوبوس نسبت به اعزام چهار هزار نفر به عراق همزمان با اربعین حسینی اهتمام داشته است.
انتهای پیام/
اجتماع بزرگ اربعین در امنیت کامل برگزار شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار