خبر/

برخی نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزیر بهداشت

1401/06/26 - 13:42 - کد خبر: 75152 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جمع آوری امضا برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر بهداشت را تایید کرد و گفت: نمایندگان حق نظارت دارند. مسائل را منطقی مطرح می کنند و تا زمانی که قانع نشوند، علیه وزیر رأی نمی دهند.

به گزارش نصر، مسعود خاتمی در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت در پاسخ به این پرسش که آیا طرح جدید استیضاح از وزیر بهداشت در مجلس صحت دارد، گفت: بله استضیاح از وزیر بهداشت هم مطرح است اما نه فقط وزیر بهداشت، استیضاح از وزرای دیگر هم مطرح است.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس مشکلات زیادی در حوزه انتخابیه دارند و وقتی وزیری نتواند تقاضای آنها را برآورده کند قاعدتا بحث سوال از وزیر و استیضاح هم مطرح می شود. این موضوع فقط برای وزیر بهداشت نیست. وزرای دیگر هم مطرح هستند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بالاخره نماینده مجلس حق نظارت دارد. نمایندگان از طرف مردم خواسته‌هایی دارند و اگر احساس کنند که پیگیری های لازم از طرف وزرا انجام نمی شود.حق دارند که وزیر را استیضاح کنند البته باید چند نفر امضا کنند.
وی درباره تعداد امضاهای جمع آوری شده برای استیضاح وزیر بهداشت گفت:  دقیق نمی دانم در مورد استیضاح وزیر بهداشت چند نفر امضا کرده اند. احتمالا بعد از تعطیلات به طور دقیق مشخص می شود و اگر تعداد امضاها به حد نصاب برسد به صحن مجلس می آید.

انتقاد نمایندگان مجلس به مدیران دانشگاههای علوم پزشکی
دکتر خاتمی درباره موارد سوال نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت گفت: برخی ایرادهایی که نمایندگان مجلس دارند به اقدامات مدیران دانشگاههای علوم پزشکی است. البته برخی خواسته های نمایندگان منطقی است اما برخی هم قابل انجام نیست. گاهی دستگاههایی دربیمارستانها می خواهند که مقدور نیست.
وی ادامه داد: در هر صورت طبق قانون این مسائل در مجلس مطرح می شود، نمایندگان با منطق مسائل را مطرح می کنند، وزیر هم توضیح می‌دهد و هر چه که به نفع مردم است تصویب می شود. در هر صورت نمایندگان تا قانع نشوند، علیه وزیر رأی نمی‌دهند.
به گزارش ساعت سلامت، پیش از این در ۲۵ مرداد امسال، برخی نمایندگان از وزیر بهداشت در صحن مجلس سوالاتی مطرح کردند از جمله نماینده کرج و اشتهارد که از وزیر بهداشت درباره ابهامات واکسیناسیون و روند مقابله با کرونا سوال کرد.
نمایندگان با ۱۵۵ رای موافق، ۷۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۳۹ آرای ماخوذه از پاسخ های وزیر بهداشت قانع شدند.
انتهای پیام/
برخی نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزیر بهداشت نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار