پس از دیدار رسمی و شرکت در بیست ودومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای؛

آیت‌الله رئیسی سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد

1401/06/25 - 23:24 - کد خبر: 75142 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور پس از سفری سه روزه به ازبکستان، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، دقایقی پیش سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش نصر، رئیس جمهور پس از سفری سه روزه به ازبکستان، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، دقایقی پیش سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد.
سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه، پس از سفری سه روزه به ازبکستان که به منظور دیدار رسمی دوجانبه با رئیس جمهور این کشور و نیز شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام شد، شهر تاریخی سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد.
رئیس جمهور همچنین در حاشیه بیست و دومین نشست سازمان همکاری شانگهای با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست از جمله قزقیزستان، تاجیکستان، پاکستان، روسیه، بلاروس، چین، هند و ترکیه و نیز دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفت وگو کرد.
دیدار با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی مقیم ازبکستان، حضور در مسجد اهل بیت رسول‌الله (ص) شهر سمرقند و سخنرانی در جمع نمازگزاران این مسجد، شرکت در آیین غرس نهال یادبود بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای و بازدید از مجموعه میدان ریگستان از دیگر برنامه های سفر سه روزه رئیس جمهور به ازبکستان بود.
همچنین در جریان این سفر اسناد رسمی عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای میان وزیر امور خارجه و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به امضا رسید و روند ارتقای عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی این اتحادیه منطقه‌ای مهم تکمیل شد.
انتهای پیام/
آیت‌الله رئیسی سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار