وزیر نیرو:

شرایط بسیار خوبی در مرز خسروی برای تردد زائران حاکم است

1401/06/24 - 17:44 - کد خبر: 75091 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو گفت: با اقدامات انجام شده توسط مدیران جهادی و استاندار کرمانشاه هم اکنون شرایط بسیار خوبی از نظر حمل و نقل و زیرساخت ها در مرز رسمی خسروی برای تردد زائران حاکم است.

به گزارش نصر، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی در گفت و گو با قدردانی از تمام دست اندرکاران اربعین در مرزها که جهادی تلاش کردند تا زوار به خوبی بتوانند از مرز خارج شده و یا وارد کشور شوند، افزود: مجموعه اقدامات انجام شده شرایطی را فراهم کرد تا زائران سیدالشهدا(ع) بتوانند همایش اربعین را به خوبی برگزار کرده و به کشور برگردند.
وی اظهار داشت: تامین آب و برق مستمر جزو وظایف ما است و در مرزهای ۶گانه منتهی به عراق از جنوبی ترین نقطه کشور تا شمال غرب؛ وزارت نیرو تلاش کرده تا آب و برق مستمر و  مطمئن برای زوار تامین شود و زوار به مشکل برنخورند. 
وزیر نیرو در ادامه گفت: زواری که از عراق برگشتند و یا عازم عراق بودند در مرز خسروی از خدمات ارائه شده در بحث حمل و نقل و زیرساخت ها و نحوه تعامل برادران و خواهران عراقی ابراز رضایت کردند
حضور در نقطه صفر مرز رسمی خسروی و بررسی چگونگی روند تردد زائران از مرز خسروی، دیدار صمیمانه با زائران  و بازدید از قرارگاه اربعین حسینی وزارت نیرو از برنامه های وزیر نیرو در سفر به  این گذرگاه رسمی بود.
وزیر نیرو چهارشنبه شب وارد استان کرمانشاه شد و از تصفیه خانه آب غدیر کلانشهر کرمانشاه بازدید کرد و سپس صبح امروز برای بازدید از روند ساخت سدهای آناهیتا و قشلاق راهی شهرستان های کنگاور و صحنه شد.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی
مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.
مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.
انتهای پیام/
شرایط بسیار خوبی در مرز خسروی برای تردد زائران حاکم است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار