رئیس کمیته امداد خبر داد؛

معافیت مددجویان از پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه طرح ملی مسکن

1401/06/24 - 15:35 - کد خبر: 75080 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیته امداد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان دهک‌های یک تا پنج ایجاد شده است.

به گزارش نصر، سیدمرتضی بختیاری با حضور در برنامه تلویزیونی «صف اول» ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) به تشریح عملکرد و برنامه‌های کمیته امداد پرداخت و گفت: طرح شوق زیارت با هدف یاری‌رسانی به افرادی که در حسرت زیارت مانده‌اند در حال اجراست و در همین ایام بیش از پنج هزار نفر از مددجویان با کمک خیران و مردم نیکوکار عازم پیاده‌روی اربعین شده‌اند.
وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای تهیدستان اشاره کرد و افزود: کمیته امداد در حوزه اشتغال تلاش‌های بسیاری داشته و همه ظرفیت‌ها را در این راستا بسیج کرده‌ایم.
رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: از مرحله حمایت عبور کرده‌ایم و به مرحله توانمندسازی رسیده‌ایم زیرا معتقدیم همه افراد غیر از سالمندان و افراد بیمار صعب‌العلاج باید در چرخه اشتغال قرار بگیرند و به خودکفایی برسند.

تقدیر رئیس جمهور از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال
بختیاری با اشاره به دریافت لوح تقدیر از رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی توسط کمیته امداد، اظهار کرد: در این جشنواره از کمیته امداد برای ایجاد و تسهیل اشتغال در کشور تقدیر شد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در طول برنامه ششم توسعه کشور موظف به ایجاد ۳۵۰ هزار فرصت شغلی بود، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۹۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف راه‌اندازی کردیم که ۳۰۱ هزار مورد آن در سال ۱۴۰۰ به انجام رسید.
رئیس کمیته امداد اشتغال، مسکن و خودباوری فرهنگی را سه رکن توانمندسازی عنوان کرد و گفت: سال گذشته جشن خودکفایی ۵۷ هزار مددجوی کمیته امداد با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
بختیاری با تاکید بر اینکه امسال طبق مصوبه شورای عالی اشتغال ایجاد ۵۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: ۲۵۰ هزار شغل برای مددجویان و ۲۵۰ هزار شغل برای نیازمندان دهک یک تا پنج راه‌اندازی خواهد شد.
وی با تقدیر از همراهی دولت و مجلس با برنامه اشتغال کمیته امداد افزود: مجلس ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ تصویب کرد و با احتساب تبصره ۱۸ و  اعتبارات کمیته امداد در مجموع ۲۷ هزار میلیارد تومان برای اشتغال محرومان در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته امداد بر اجرای طرح‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و ادامه داد: ۹۰۰ نفر از مددجویان برای گذراندن دوره خلبانی معرفی شدند و در حال حاضر از طریق پهپاد کشاورزی به درآمدزایی رسیده‌اند.
بختیاری با بیان اینکه ۵۵ درصد سرپرست خانوار تحت حمیات بانوان هستند، اظهار کرد: اشتغال خانگی با هدف کسب درآمد از طریق کار در منزل در نظر گرفته شده تا وظایف مادری این افراد در اولویت باشد.

تولید ۱۱,۵ درصد نوغان کشور توسط مددجویان کمیته امداد
وی با بیان اینکه در بسیاری مشاغل کمیته امداد زنجیره ارزش شغلی را به طور کامل در اختیار گرفته است، اضافه کرد: بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی ۱۱,۵ درصد نوغان کشور را کمیته امداد تامین می‌کند و در زنجیره اشتغال توفیق خوبی داشته‌ایم.
رئیس کمیته امداد از ایجاد ۱۲۳ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: برای ایجاد تحول در روستاها و ماندگاری روستائیان اجرای طرح پنل خورشیدی پیش‌بینی شده است و طی پنج سال آینده ۵۵۰ هزار نیروگاه خانگی کوچک‌مقیاس در مناطق محروم راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی ۴۰ هزار پنل خورشیدی برای مددجویان تا پایان سال
بختیاری تصریح کرد: از این تعداد سهم کمیته امداد ۱۱۰ هزار پنل خورشیدی است که تا پایان سال ۴۰ هزار پنل خورشیدی برای مددجویان راه‌اندازی خواهد شد. وزارت نیرو در حال حاضر هر کیلوات برق تولیدی مددجویان را ۲۴۰۰ تومان خریداری می‌کند که در حال مذاکره برای رسیدن این رقم به ۳۲۰۰ تومان هستیم.
وی مسکن را بعد دوم توانمندسازی دانست و گفت: از ۴ میلیون مسکن که وعده دولت است ۳۶۰ هزار واحد سهم مددجویان امداد است که ۲۴۰ هزار واحد شهری ۱۲۰ هزار واحد برای روستاییان احداث خواهد شد.

ثبت نام ۲۳۱ هزار نفر از مددجویان در طرح ملی مسکن
رئیس کمیته امداد از ثبت نام ۲۳۱ هزار نفر در طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه معاف شدند.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) افزود: بخش زیادی از واحدهای مددجویان در طرح ملی مسکن توسط این قرارگاه ساخته می‌شود. همچنین بنیاد مستضعفان ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر تا پایان سال جاری را تقبل کرده است.
بختیاری اظهار کرد: در تفاهم نامه با بسیج ۴۰ هزار واحد در روستاها تا پایان سال ۱۴۰۲ احداث خواهد شد تا دیگر مددجوی روستایی بدون مسکن نداشته باشیم. مسکن سنگین‌ترین هزینه مددجو است و باید دغدغه آنان را برطرف کنیم.

فعالیت ۸۷۳۲ مرکز نیکوکاری در کشور
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بعد سوم توانمندسازی، خودباوری و عزت نفس مددجویان است افزود: ۷۳۰ هزار دانش‌آموز، حدود ۶۰ هزار دانشجو و ۶ هزار نخبه در حوزه‌های مختلف به عنوان امانت، تحت حمایت کمیته امداد هستند که خود را متعهد به ارائه خدمات به آنان می‌دانیم.
وی به فعالیت ۸۳۷۲ مرکز نیکوکاری فعال در کشور اشاره کرد و گفت: ۴۰۹۱ مرکز نیکوکاری در مساجد کشور فعال شده‌اند. ۷۰۰ هزار خیر در کشور با مراکز نیکوکاری همکاری دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بختیاری با بیان اینکه ۱۴۳ هزار فرزند یتیم و ۲۶۹ هزار فرزند محسنین از سوی حامیان طرح اکرام، حمایت می‌شوند، خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال ۱۲۷۰ میلیارد تومان کمک حامیان به صورت مستقیم به حساب فرزندان یتیم واریز کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام
معافیت مددجویان از پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه طرح ملی مسکن خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار