رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی؛

قیمت مرغ به نرخ مصوب رسیده است/ عرضه و تقاضا برابر شده‌اند

1401/06/24 - 13:04 - کد خبر: 75061 نسخه چاپی

نصر: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با سر به سر شدن عرضه و تقاضای مرغ قیمت آن به نرخ مصوب رسیده و افزایش قیمتی وجود ندارد.

به گزارش نصر، اکبر فتحی در گفت‌وگویی، در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: قیمت مرغ افزایش نیافته بلکه به قیمت مصوب رسیده و آن هم به دلیل افزایش تقاضا است.
وی ادامه داد: پس از طرح مردمی سازی یارانه باید قیمت مرغ بر اساس نرخ مصوب فروخته می‌شد اما به دلیل کاهش تقاضا پایین‌تر از نرخ مصوب فروخته می‌شد چون مرغداران تولید کرده بودند و زیرقیمت مصوب عرضه کردند.
رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قیمت مصوب برای انگیزه تولید است، گفت: در زمان کاهش تقاضا قیمت تولید و عرضه سر به سر بود و تولیدکنندگان انگیزه‌ای برای تولید نداشتند اما با افزایش تقاضا قیمت مرغ به نرخ نزدیک شده است.
وی تصریح کرد: در هرکشوری با اجرای یک طرح اقتصادی کاهش موقتی تقاضا امری طبیعی است که ما هم خودمان را برای این مساله آماده کرده بودیم و خرید مرغ از تولیدکنندگان را در آن ایام انجام دادیم.
فتحی در پایان خاطرنشان کرد: پس از یک دوره کاهش تقاضا مجددا تقاضای مرغ افزایش یافته و میزان عرضه و تقاضا سر به سر شده و به همین دلیل هم قیمت مرغ به نرخ مصوب رسیده و افزایش قیمتی وجود ندارد.
انتهای پیام/
قیمت مرغ به نرخ مصوب رسیده است/ عرضه و تقاضا برابر شده‌اند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار