فرمانده قرارگاه اربعین فراجا خبر داد؛

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون نفر از زائران اربعین به کشور

1401/06/23 - 16:34 - کد خبر: 74981 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: قرار شد علاوه بر ظرفیت‌های حمل و نقل ایجاد شده ظرفیت های جدیدی نیز برای جابه جایی زائران عزیز در عراق داشته باشیم.

به گزارش نصر، سردار محمد شرفی در خصوص تعداد زائرانی که به عتبات عالیات اعزام شده یا بازگشته‌اند، گفت: همانطور که در خبرها به این موضوع اشاره شده بیش از سه میلیون نفر از زائران عزیز توانسته‌اند در سلامتی و بدون کوچکترین حادثه مسیر کربلای معلی را طی کرده و از کشور خارج شوند.
وی در خصوص تعداد زائران بازگشته از این سفر معنوی نیز گفت: بیش از ۱.۵میلیون نفر از زائران نیز به سلامت از کربلای معلی به موطن اصلی خود بازگشته‌اند.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه هم اکنون با سه وضعیت روبه رو هستیم گفت: وضعیت رفت زائران عزیز که کما فی السابق تمامی تسهیلات و مقدمات مربوط به اعزام زائران عزیز به عتبات عالیات فراهم است چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه خدمات گذرنامه و سایر بخش های مختلف آمادگی ۱۰۰ درصدی در تمامی مرزهای زمینی و هوایی وجود دارد و جریان رفت نیز به صورت روان و با بهترین خدمات الحمدلله انجام می‌گیرد.
وی افزود: وضعیت بعدی بحث بازگشت زائران عزیز است که این روزها موج سنگینی از بازگشت زائران را این روزها شاهد هستیم که در این فرآیند برنامه حمل و نقل زائران عزیز، بحث مدیریت ترافیک محورها، خدمات دهی برای جابه جایی بین شهری و شهری و ارائه خدمات گذرنامه و پلیسی در سراسر این چرخه  فراهم هست و زائران عزیز پس از بازگشت، از این وضعیت اظهار رضایت دارند.
بر اساس اعلام سایت پلیس، شرفی گفت: مشکلاتی ما در سمت عراق داشتیم که فرمانده کل انتظامی دیشب جلسه مفصلی با افسران عالی رتبه عراق و مسئولان استانداری بصره در شلمچه داشتند که در آن نواقص و مسائلی مطرح و قرار شد علاوه بر ظرفیت های حمل و نقل ایجاد شده ظرفیت های جدیدی نیز ایجاد و از ظرفیت حشدالشعبی نیز استفاده شود تا ما شرایط اطمینان بخشی برای جابه جایی زائران عزیز داشته باشیم.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا افزود: وضعیت سوم به اتباع خارجی مربوط می شود که دو بخش اند؛ بخشی اتباع افغانستانی مقیم ایران هستند که با دریافت دفترچه اقامت و برگ ویژه اربعین می توانند به راحتی از کشور خارج شوند وسایر اتباع عزیز به صورت مانیفست و با داشتن گذرنامه ملی و ویزا به صورت گروهی می‌توانند از کشور خارج شوند.
انتهای پیام/
بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون نفر از زائران اربعین به کشور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار