تحقیق ادوبی: استفاده از ایموجی‌ ها شما را دوست‌ داشتنی‌ تر می‌ کند

1401/06/23 - 15:36 - کد خبر: 74968 نسخه چاپی

نصر: شرکت ادوبی در تحقیقی متوجه شده که 71 درصد کاربران باور دارند کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند بامزه‌ تر و دوستانه‌ تر هستند.

به گزارش نصر، شرکت ادوبی گزارش ایموجی 2022 خود را منتشر کرده و افزون بر این که می‌توانیم ببینیم در حال حاضر چه ایموجی‌هایی محبوب‌ترین هستند، می‌توانیم با دیدگاه کاربران درباره استفاده از این شکلک‌ها و اثر آن‌ها بر میزان پذیرش افراد و نظراتشان آشنا شویم.
ادوبی در این تحقیق از بیش از 5000 نفر در ایالات متحده پرس و جو کرده است. در پایان مشخص شد 73 درصد از افراد باور داشتند که استفاده از ایموجی می‌تواند کاربران را دوستانه‌تر، بامزه‌تر و باحال‌تر جلوه دهد.
 91 درصد هم باور داشتند که استفاده از این شکلک‌ها باعث می‌شود راحت‌ تر بتوانند احساسات خود را بروز دهند.
 

حتی 60 درصد از افراد می‌گویند با کمک ایموجی‌ها می‌توانند وضع روحی خود را بهبود دهند.
ایموجی مورد علاقه آمریکایی‌ها ایموجی اشک‌های شادی (😂) است که در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. این ایموجی که با نام گریه در حال خنده هم شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین ایموجی‌ های سال 2021 نیز به حساب می‌آمد.
در رده‌های بعدی به ترتیب علامت لایک یا موافقت (👍)، قلب قرمز (❤️)، غلت زدن از خنده روی زمین که به شکل ایموجی اشک‌های شادی کج (🤣) دیده می‌شود، قرار دارند.
پنجمین ایموجی محبوب هم شکلک اشک ناراحتی (😢) است.
 

برداشت کاربران از معنای ایموجی‌ها می‌تواند متفاوت باشد
اگرچه بسیاری از کاربران می‌گویند برای بیان آسان‌تر احساسات خود از ایموجی‌ها بهره می‌گیرند، ولی 50 درصد از آن‌ها اذعان کرده‌اند که به شیوه‌ای متفاوت از معنای اصلی ایموجی‌ ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.
تحقیق ادوبی نشان می‌دهد که بیشترین سوء برداشت در آمریکا برای ایموجی گاوچران (🤠) اتفاق افتاده، و ایموجی آلبالو (🍒) و چهره وارونه (🙃) هم در رده‌های بعدی قرار دارند.
این گزارش می‌گوید از هر پنج آمریکایی دو نفر مدعی‌اند که هویت آن‌ها در ایموجی‌های فعلی به نمایش گذاشته نشده است.
به‌علاوه، آمریکایی‌ها دوست دارند سن، نژاد/قوم، فرهنگ و معلولیت بهتر از قبل در ایموجی‌ ها نشان داده شوند.
آپدیت یونیکد 15.0 قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود.
از جمله ایموجی‌های جدید در این به‌روزرسانی می‌توانیم به قلب صورتی، ماهی قرمز و چهره لرزان اشاره کنیم.
انتهای پیام/
تحقیق ادوبی: استفاده از ایموجی‌ ها شما را دوست‌ داشتنی‌ تر می‌ کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار