حمیدرضا عزیزی:

تحقق توسعه پایدار، متکی بر زمینه‌های فرهنگی داخلی است

1401/06/23 - 14:15 - کد خبر: 74956 نسخه چاپی

نصر: در روز دوم پیش رویداد ma(فضا و مکان)، در پنل تخصصی معماری، مباحثی از تاریخ معماری، اقلیم‌ و‌تغییرات معماری و تغییرات بافت های تاریخی، استحکام بخشی، مدیریت شهری، مدیریت پس از سانحه مطرح و بررسی می شود. 

به گزارش نصر، پنل تخصصی در حوزه معماری با حضور اساتید ژاپنی و دانشگاه هنراسلامی در تالار معمار علی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.
"حمیدرضا عزیزی"، مدیر اجرایی پیش رویداد ma (فضا و مکان) در گفت و گو با نصر اظهار کرد: هدف از برگزاری پیش رویداد نمایشگاهی ma(فضا و مکان) که در مهرماه سال بعد خواهیم داشت، اثبات توانایی خودمان در نمایشگاه ma  است. لذا جهت آمادگی لازم برای حضور در این نمایشگاه، یک‌پیش رویدادی را در تبریز برگزار کردیم‌.
وی افزود: این پیش رویداد هر ۲۰ سال یکبار برگزار می‌شود. ۲۰ سال پیش این رویداد در پاریس برگزار شده بود و این فرصت بسیار مغتنمی است که بعد از ۲۰ سال اینبار در شهر تبریز برگزار شود.
عزیزی با بیان اینکه این پیش رویداد از ۲۲ شهریور ماه شروع شده و به مدت ۳روز ادامه دارد، تصریح کرد: روز دوم این پیش رویداد، با برگزاری پنل‌های تخصصی با محوریت استفاده از فناوری های نوین در بناهای جدید الاحداث، معماری نوین و رابطه آن با فناوری های نوین، بازنگری در ارزش‌های مرکز شهر، تجدید نظر در ارزش‌های موجود مرکز شهر، بازشناسی مفهوم ارزش در رابطه انسان و محیط، معاصرسازی در بافت‌های قدیمی و در نهایت برگزاری کارگاه آموزشی تیاتر در بازار بزرگ کاروانسرا به کار خود دوام می‌بخشد.


 
پنل تخصصی معماری، منجر به هم افزایی اطلاعات بین دو کشور می‌شود
"احد نژاد ابراهیمی"، رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنراسلامی تبریز در گفت و گو با نصر اظهار کرد: پنل تخصصی با موضوعیت معماری، با همکاری چند کشور بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و نظام‌مهندسی استان و شهرداری تبریز برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این پنل‌های تخصصی، تعدادی از اساتید کشورهای ژاپن، چین، ترکیه و دانشگاه هنراسلامی و دانشگاه تبریز حضور دارند، افزود: در این پنل تخصصی، مباحثی از تاریخ معماری، اقلیم‌ و‌تغییرات معماری و تغییرات بافت های تاریخی، استحکام بخشی، مدیریت شهری، مدیریت پس از سانحه مطرح و بررسی می شود. 
نژاد ابراهیمی گفت: این پنل برای دانشجویان و اساتید یک حالت هم افزایی دارد که منجر به تبادل یافته‌های تخصصی و تجربه‌ها بین کشورها می‌شود.
رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی ابراز کرد: نشست اصلی در خصوص جامعیت هنر معماری و شهر است که در آن تیاتر، موسیقی، معماری، مدیریت شهری، استحکام بخشی، اسکان های غیر رسمی برای تعامل افکار و‌تبادل یافته های بین دو کشور است تا خودمان را برای همایش سال آینده آماده کنیم. 
نژاد ابراهیمی اذعان کرد: تیمی از کشور ژاپن در غالب پروژه‌ بر روی سه خانه تاریخی تبریز تحقیقات انجام می‌دهند و دانشجویان در کنار آن‌ها برداشت‌های میدانی را انجام می‌دهند تا بتوانند اسناد لازم تحلیلی را برای پروژه های خودشان در سال آینده انتقال بدهند.
وی تاکید کرد: منظور از دستاورد، انتقال تجربیات، شفاف شدن موضوع و هدف تمرکز بر مسایل است. حضور این اساتیدو تبادل افکار و بیان دغدغه ها می‌تواند ما را به یک‌نقطه مشترکی برساند تا در همایش آینده از آن ها استفاده کنیم.
نژاد ابراهیمی افزود: نتایج این دستاوردها را می‌توان به صورت کاربردی در موارد مدیریت شهری در حوزه حفاظت، نگهداری و توسعه شهری مورد استفاده قرار داد. 
وی در پایان تاکید کرد: باید به توسعه پایدار مبتنی بر زمینه فرهنگی با اتکا به داشته های تاریخی و فرهنگی از درون پایدار شود نه از کشورهای غرب.
انتهای پیام/
تحقق توسعه پایدار، متکی بر زمینه‌های فرهنگی داخلی است سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار