سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد:

شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب‌پذیر اعتیاد در آذربایجان‌شرقی

1401/06/23 - 13:57 - کد خبر: 74952 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر اعتیاد در استان خبر داد و گفت: ۵۹۲ مدرسه در محلات آسیب پذیر واقع شده است.

به گزارش نصر، امیر رنجبر روز چهارشنبه در بازدید از مرکز اقامتی میان مدت معتادان زن در تبریز، با اشاره به اینکه مواد مخدر و روانگردان ها بیش از ۷۰ ۱ کشور را درگیر پدیده شوم اعتیاد کرده است، اظهار کرد: ایران به جهت موقعیت جغرافیایی خود و همجواری با بزرگ ترین تولیدکنندگان مواد مخدر در جهان هزینه های زیادی پرداخت کرده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.
رنجبر با اشاره به اینکه هدف استعمار نابودی جوامع بشر و نسل جوان است، گفت: ایران اقدامات ارزشمندی برای مقابله با این پدیده شوم انجام داده و علاوه بر مقابله، در جهت پیشگیری نیز گام های بلندی برداشته است.
وی مشارکت آحاد مردم  و دستگاه های مختلف را در کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر بسیار ضروری دانست و گفت: تا زمانی که مردم و دستگاه های مرتبط پای کار نباشند، اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر چندان چشمگیر نخواهد بود.
رنجبر با اشاره به اینکه مردم آذربایجان شرقی در کارهای خیر در کشور  سرآمد هستند، از خیران استان خواست برای ریشه کنی، پیشگیری و درمان معتادان گام بردارند و در بهبودی بیماران معتاد، همت گمارند.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات شایسته مرکز معتادان زن که به شهرهای شمال غرب هم خدمات ارائه می کند، خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی در زمینه اشتغالزایی نیز فعالیت می کند تا معتادان بعد از پاکی بتوانند درآمدی برای خود کسب کنند.
رنجبر رتبه آذربایجان شرقی در اعتیاد نسبت به کل کشور را ۲۸ عنوان کرد و گفت: ضریب شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ و در آذربایجان شرقی ۱.۲۲ است اما نگرانی بیشتر ما از افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان است.
وی افزود: قاچاقچیان با بی خطر جلوه دادن برخی از مواد مخدر از احساسات زنان سوءاستفاده می کنند، به طوری که ۹۰ درصد شیوع مصرف شیشه در اثر تبلیغات برای لاغری است.
رنجبر، آگاهی دهی به دانش آموزان و اولیاء را از اولویت های شورا نام برد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، پاکسازی محیط و تشدید مبارزه با خرده فروشان، ایجاد خانه پیشگیری و اطلاع رسانی و آگاهی دهی را در صدر برنامه های خود قرار داده ایم.
به گزارش ایرنا، مرکز ماده ۱۶ آذربایجان شرقی با ظرفیت پذیرش درمان ۴۰۰ نفر از آقایان معتاد و متجاهر در حال فعالیت است و ۱۷ مرکز اقامتی میان مدت موضوع ماده ۱۵ دیگر نیز در جهت بهبود معتادان در تبریز خدمات ارایه می دهد.
انتهای پیام/
شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب‌پذیر اعتیاد در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار