میراحمدی:

تردد در مرزهای ششگانه با عراق روان است

1401/06/23 - 10:39 - کد خبر: 74897 نسخه چاپی

نصر: رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: تردد در مرزهای ششگانه کشورمان با عراق روان است و هموطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، می توانند به مرزها مراجعه کنند.

به گزارش نصر، سید مجید میراحمدی روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری درباره آخرین وضعیت مرزها و تردد زائران اربعین اظهار داشت: اکنون هم در بحث ورود زائران به کشور و هم در اعزام آنها به عتبات عالیات مشکلی نداریم و تردد در مرزها به سهولت انجام می شود.
وی با بیان اینکه شرایط و امکانات خوبی در مرزها برای پذیرایی از زائران مهیا است، اظهار داشت: به کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین را دارند، توصیه می کنیم که سفر خود را انجام دهخند.
معاون وزیر کشور همچنین گفت: مشکل اعزام زائران افغانستانی و پاکستانی نیز با همکاری دولت عراق برطرف شده است .
میراحمدی با بیان اینکه زائران از شرایط موجود رضایت دارند، به آنان اطمینان داد که در پایانه‌های مرزی هم وسایل حمل و نقل عمومی مهیا است و هم در جاده‌ها ترافیک روان است و مشکلی برای تردد نخواهند داشت.
امسال شش گذرگاه مرزی شامل باشماق، تمرچین، مهران، خسروی، چذابه و شلمچه برای تردد زمینی زائران اربعین آماده سازی شده است و به گفته وزیر کشور از ابتدای ماه صفر تاکنون افزون بر سه میلیون زائر از کشورمان وارد عراق شدند که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته اند.
آیین زیارت چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین مصادف با ۲۶ شهریور - ۲۰ صفر- در کربلای معلا برگزار می شود و عاشقان آن حضرت از چند روز قبل با پای پیاده برای عرض ارادت به خاندان مطهر پیامبر اسلام (ص) راهی کربلا می شوند.
انتهای پیام/
تردد در مرزهای ششگانه با عراق روان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار