عضو شورای شهر تبریز؛

صنعت کفش، جزو مشاغل پررونق تبریز است

1398/09/04 - 09:39 - کد خبر: 7489 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: بی تردید تبریز از قدیم الایام، مهد صنعت چرم و کفش در کشور و همطراز با کشور ایتالیا بوده و به عنوان یک صنعت هنری مورد توجه همگان واقع شده است و امروزه اگر این صنعت توانسته به مرحله ای از رقابت برسد که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، بی شک در سایه تلاش های پیشکسوتان عزیز بوده است.

به گزارش نصر، "کریم صادق زاده" در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز، در جمع چندی از خبرنگاران اظهار کرد: در این شهر صنعتی، صنعت کفش تبریز در اشتغال جوانان نقش بسزایی دارد چراکه اهمیت این شغل به قدری است که رییس جمهور و رییس قوه مقننه در سفرهای خود به این کلانشهر صنعتی از بازار کفش تبریز بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه صنعت کفش تبریز در کنار دیگر صنایع از جمله صنعت فرش جزو برند این شهر محسوب می شوند، اذعان کرد: این صنعت از دیرباز شغل آبا و اجدادی خیل کثیری از شهروندان تبریزی بوده است و در حال حاضر نیز جزو یکی از شغل های پررونق است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در ادامه تصریح کرد: اگر امروز صنایع دستی تبریز بر سر زبان ها می چرخد، به برکت تلاش ها و فعالیت های تلاشگران این عرصه است.

صادق زاده ادامه داد: در راستای اساسنامه و مرامنامه خانه کارگر در جهت حمایت از تولید ملی و تجلیل از زحمات پیشکسوتان عرصه تولید و صنعت بویژه صنعت کفش تبریز، نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش را با همراهی و همکاری اتحادیه تولیدکنندگان کفش در شهر تبریز برگزار خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تبریز به الزام حمایت مسئولین از صنعت کفش تبریز تاکید کرد و گفت: نباید فراموش کرد که صنعت کفش جزو صنایع مادر در این شهر است و باید تمام مسئولین شهری و استانی از این حرفه و صنعت حمایت کنند.

صادق زاده با اعلام اینکه در شهر تبریز بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب در صنعت کفش فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد و گفت: بیش از ۴۵ هزار نفر بطور مستقیم و ۱۵ هزار نفر بصورت غیر مستقیم با این صنعت در ارتباط هستند.

وی افزود: در این همایش ۱۲ نفر از پیشکسوتان عرصه کفش دست دوز که عمر خود را در این راه سپری کرده اند نیز تجلیل خواهد شد.

صادق زاده در پایان از تلاش های ارزنده اتحادیه تولید کنندگان کفش و چرم تبریز در جهت حفظ کرامت انسانی کارگران صنعت کفش تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم، دبیر نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز گفت: این همایش در معرفی پتانسیل ها و توانمندی های استادکاران توانمند صنعت کفش دست دوز تمام چرم تبریز نقش بسزایی خواهد داشت.

"عین اله حسین زاده" افزود: این همایش با هدف ارج نهادن به تلاش های پیشکسوتان گرانقدر صنعت کفش تبریز با حمایت اتحادیه کفاشان تبریز و انجمن کفش تبریز و با مشارکت خانه کارگر تشکیلات تبریز و شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز 6 آذرماه سال 1398 در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش از « اولین کارت پستال صنعت کفش تبریز به نام ماندگاران کفش تبریز» نیز رونمایی می گردد، افزود: نهادینه کردن سنت حسنه تجلیل و ارزشگذاری به موسپیدان صنعت کفش تبریز و همچنین معرفی کفش دست دوز تمام چرم تبریز و تشویق جوانان به این شغل هنری از دیگر اهداف این همایش می باشند.

وی تصریح کرد: این همایش قطع یقین در معرفی پتانسیل ها و توانمندی های استادکاران توانمند صنعت کفش دست دوز تمام چرم تبریز نقش بسزایی خواهد داشت.

حسین زاده در خاتمه با تشکر از حامیان مالی و مشارکت کنندگان در این همایش، گفت: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم ضمن معرفی بیشتر صنعت کفش تبریز به ایران و جهان، در ایجاد ارتباط این صنعت با اقشار مختلف جامعه و بخش دولتی و خصوصی در راستای توسعه این صنعت موفق عمل نمائیم.

در ادامه این همایش، نائب رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت:  برگزاری این همایش، حرکتی مبارک در جهت ارزشگذاری به پیشکسوتان عزیز می باشد.

"حسین منافی" به تشریح برخی مشکلات این صنعت اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش حرکتی مبارک در جهت ارزشگذاری به پیشکسوتان می باشد که اتحادیه از این اقدام خوب حمایت کرده و قطع یقین گامی مهم در ارج نهادن به تلاش های چندین ساله پیشکسوتان در اعتلای صنعت کفش دست دوز چرمی است.

نائب رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در پایان به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته اتحادیه در جهت معرفی بیشتر صنعت کفش اشاره کرد و گفت: تمام تلاش بنده و تک تک اعضای محترم هیئت مدیره برای معرفی پتانسیل ها و توانایی های صنعتگران تلاشگر این صنعت می باشد.

شایان ذکر است این همایش برای اولین بار به شکل منسجم و با محوریت تجلیل از پیشکسوتان در کلانشهر تبریز در محل تالار اندیشه سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام/

صنعت کفش، جزو مشاغل پررونق تبریز است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار