رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

مرمت خانه استاد شهریار بعد از پیک سفرهای گردشگران به تبریز آغاز می‌شود

1401/06/22 - 19:19 - کد خبر: 74866 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از آغاز پروژه مرمت خانه استاد شهریار بعد از پیک سفرهای گردشگران داخلی و خارجی به تبریز و با استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان و خبرگان این حوزه خبر داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام رسول برگی در خصوص پروژه مرمت خانه استاد شهریار به عنوان یکی از اماکن ارزشمند و فرهنگی تبریز اظهار کرد: با توجه به جایگاه استاد شهریار در فرهنگ و ادب این مرزوبوم به خصوص تبریز و آذربایجان و دغدغه ای که در این خصوص داشتم، موضوع مرمت خانه استاد شهریار را در شورای شهر مطرح کرده و پیگیر حصول نتیجه بودیم.
وی در خصوص زمان آغاز پروژه مرمت خانه استاد شهریار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه های اخیر شاهد پیک سفرهای گردشگری در تبریز بودیم، روند اجرایی مرمت شروع نشده است چرا که آغاز پروژه باعث می شد خانه استاد شهریار برای بازه زمانی تابستان از لیست مراکز فرهنگی و گردشگری شهرمان کنار برود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: با توجه به اینکه مراحل اداری لازم برای اجرای پروژه مرمت خانه استاد شهریار طی شده است. با پایان پیک سفرهای گردشگران داخلی و خارجی به تبریز، مرمت این خانه آغاز می شود. از سوی دیگر باید توجه داشت که پروژه مذکور به دلیل اینکه در آثار ملی ثبت شده لذا بر اساس طرح مرمتی صورت می گیرد.
برگی در پایان گفت: متاسفانه از طریق چاههای جذب خانه های این محدوده مشکلات متعدد رطوبتی برای خانه استاد ایجاد شده است که بر همین اساس لازم است مرمت با حضور کارشناسان و خبرگان این عرصه صورت پذیرد که این اقدام با همکاری شهرداری منطقه ۸، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
مرمت خانه استاد شهریار بعد از پیک سفرهای گردشگران به تبریز آغاز می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار