امام جمعه اهر عنوان کرد:

کاهش جمعیت جوان و پیری جامعه، تهدیدی برای توسعه و اشتغال کشور

1401/06/22 - 15:07 - کد خبر: 74833 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه اهر کاهش جمعیت جوان و افزایش سن پیری در جامعه را تهدیدی جدی برای توسعه، اشتغال و… کشور عنوان کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جلسه ستاد حمایت از خانواده‌ها و جوانی جمعیت شهرستان اهر، با ابراز نگرانی از کاهش فرزندآوری و افزایش جمعیت پیری در جامعه، گفت: عدم توجه به این موضوع باعث تهدید جدی به توسعه کشور و در نتیجه ایجاد مشکلات غیر قابل جبران برای جامعه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه در جامعه اکثر خانواده‌ها و جوانان مسائل و مشکلات اقتصادی را برای عدم تشکیل خانواده و تمایل نداشتن به فرزندآوری بیان می‌کنند و این در حالی است که افرادی هم هستند، با وجود تمکن مالی به نوعی از تشکیل خانواده و داشتن فرزند دوری می‌کنند.
وی بر حمایت جدی دولت برای تشویق خانواده‌ها و جوانان به تشکیل خانواده و داشتن فرزند تاکید کرد و از دولت خواست برای بهبود وضعیت اقتصادی و مهار گرانی که از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها است تلاش مضاعف کند.
فرماندار اهر نیز در این جلسه گفت: پیری جمعیت تهدیدی برای رشد و بالندگی جامعه بوده و اگر در خانواده‌ای به یک فرزند اکتفا شود سیر نزولی جمعیت جامعه به تاریکی محض هدایت می‌شود.
ابوالفضل غنی زاده افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به منظور تشویق در فرزند آوری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به تامین زیرساخت‌های مناسب در حوزه آموزش کودکان و تربیت فرزندان شاغل اقدام کنند.
وی در ادامه بستر سازی طرح افزایش جمعیت در حوزه حمایت از خانواده‌ها به منظور تحقق و اجرای ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه با استقرار سامانه نظام بانکی و طرح تشویق فرزندآوری تاکید کرد.
انتهای پیام/
کاهش جمعیت جوان و پیری جامعه، تهدیدی برای توسعه و اشتغال کشور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار