مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل؛

قطع درختان جنگل‌های اولتان را تکذیب می‌کنیم

1401/06/22 - 13:07 - کد خبر: 74808 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: درختان قطع شده بخشی از درختان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس‌آباد بود که به دلیل قرارگیری در مسیر تعریض جاده سربند و بخشی دیگر به دلیل خشکیدگی و نیاز به بازسازی، قطع شده‌اند.

به گزارش نصر، محمود قلی‌زاده ۲۲ شهریور خبر قطع درختان جنگل‌های اولتان را تکذیب کرد و افزود:  تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، مربوط به جنگل‌های اولتان نیست؛ بلکه درختان مورد اشاره از اراضی درختکاری شده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس‌آباد مغان است.
وی ادامه داد: در حقیقت بخشی از درختان این مرکز به دلیل قرارگیری در مسیر تعریض جاده سربند و بخشی دیگر به دلیل خشکیدگی و نیاز به بازسازی، قطع شده‌اند.
به گفته این مسئول، طی بازدید به‌عمل‌آمده از منطقه، مشخص شد که اراضی مذکور جزء اراضی ملی ساحلی ارس نبوده و تحت مالکیت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهر اولتان قرار دارد و این درختان نیز توسط آن مؤسسه کاشته شده بودند.
عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: منطقه اولتان حفاظت شده و فنس‌کشی شده است؛ بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند به‌راحتی وارد آن شده و اقدام به قطع درختان کند، در حالی است که قطر درختان قطع شده در این فیلم‌ها، با قطر گونه‌های جنگلی نیز مطابقت نکرده و همین امر نیز موضوع نسبت دادن قطع درختان این مرکز به قطع درختان جنگلی اولتان را رد می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: متأسفانه عده‌ای فیلم‌هایی ازاین‌دست را با توضیحات ادعایی، در فضای مجازی منتشر می‌کنند تا مردم را تحت‌تأثیر داده و این باور را به آنها القا کنند که درختان جنگلی اولتان در سایه کم‌توجهی مسئولان و بی‌هیچ نظارتی قطع می‌شود و این در حالی است که تنها بخشی از درختان چنار، صنوبر و کاج خشک شده در محوطه داخلی اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهر اولتان، قطع شده است.
قلی‌زاده با بیان اینکه قطع درختان در دل جنگل‌های اولتان ادعایی بیش نبوده و آن را تکذیب می‌کنیم، ادامه داد: در حقیقت این اقدام  باهدف تعریض جاده در مسیر پارس‌آباد به سربند انجام شده و بادقت کافی تنها بخشی از درختان کنار جاده‌ای و بخشی از درختان خشک شده در داخل محوطه قطع شده و با مجوز اداره منابع طبیعی نیز جابه‌جا شده و به مبادی لازم رسیده است  درحالی‌که مسئولان اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهر نیز  متعهد شدند به‌زودی نهال‌های جدیدی را جایگزین درختان قطع شده کنند.
انتهای پیام/
 قطع درختان جنگل‌های اولتان را تکذیب می‌کنیم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار