نماینده انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران در شمال غرب کشور

برای مواجهه با تهدیدات طبیعی در کشور برنامه ای وجود نداشت!

1398/01/31 - 14:07 - کد خبر: 748 نسخه چاپی

نصر:نماینده انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران در شمال غرب کشور گفت: پدافند غیرعامل در سال های گذشته بیشتر تحقیقات خود را بر روی حوادث غیرطبیعی گذاشته بود اما امروز ضرورت توجه به بلایای طبیعی دیده می‌شود.

به گزارش نصر، سردار جهان سری، نماینده انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران در شمال غرب کشور با حضور در صحن علنی شورا در راستای نقش پدافند غیرعامل در صیانت از شهروندان و شهر تبریز در برابر سیل و بررسی مدیریت آب های سطحی شهر سخن گفت و افزود: انجمن علمی پدافند غیر عامل در دانشگاه تبریز یک سال و نیم‌پیش تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در سال های گذشته بیشتر تحقیقات خود را بر روی حوادث غیرطبیعی گذاشته بود اما امروز ضرورت توجه به بلایای طبیعی دیده می‌شود، گفت:متولی مشخصی برای بحران که صاحب منابع باشد وجود ندارد.

وی ادامه داد: هدف از مطرح کردن این مسائل در این جلسه معرفی مقصر نیست و فقط مشکلات را بررسی می کنیم و می خواهیم در خصوص کالبد شهری صحبت کنیم، باید در پدافند غیر عامل تحقیقات طبیعی انجام شود.

جهان سری اظهار داشت: زیرساخت های عمومی شهر باید متداولا خدمات بدهند.

وی با بیان اینکه شش ماه قبل از آمدن سیل در پل آذرشهر نظر علمی پدافند غیر عامل جهت احداث پل پرسیده شد و طبق بررسی های کارشناسان مشخص شد در زمان بارش، اب بیش از حد در این منطقه خواهد بود و حوزه ابریز رودخانه وسیع است و کنترل ان ممکن نیست،اذعان داشت: نامه ای با اعمال نظر کارشناسان به مراجع مربوطه ارسال کردیم، ولی تاثیری نداشت و چند ماه بعد سیل در این منطقه آسیب زا شد.

انتهای پیام/

برای مواجهه با تهدیدات طبیعی در کشور برنامه ای وجود نداشت! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار