خبر/

استقبال از طرح آموزش رایگان هنر در هشترود

1401/06/22 - 12:21 - کد خبر: 74790 نسخه چاپی

نصر: طرح آموزش رایگان هنر برای ۸۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان شهرستان هشترود به صورت رایگان در حال اجراست و این طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال مردم و هنردوستان شهرستان مواجه شده است.

به گزارش نصر، این طرح در مناطق کمتر توسعه‌یافته و مرزی برگزار می‌شود و اجرای آن در هشترود علاوه بر مردم با استقبال مسئولان امر نیز مواجه شده است تا جایی که «علیرضا توری» فرماندار هشترود اجرای این طرح را فرصت مغتنم دولت سیزدهم برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنر می‌داند و «حجت‌الاسلام حسن جعفریان» آن را از مصادیق تحقق «عدالت فرهنگی» به شمار می‌آورد.
«علی اکبرزاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود نیز از این طرح به عنوان پاسخ مناسب دولت به دغدغه‌های علاقه‌مندان به هنر در مناطق کم‌برخوردار یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: برگزاری دوره‌‍‌ها در چهار رشته گویندگی و فن بیان، طراحی مد و لباس، خوشنویسی و کاربر رایانه آغاز شده است اما نوجوانان و جوانان این شهرستان برای شرکت کردن در اغلب رشته‌های هنری ثبت‌نام کرده‌اند که کلاس‌های آنها در ماه‌های آینده تشکیل خواهد شد.
«مریم وثوقی» ۲۶ ساله از جمله شرکت‌کنندگان در دوره گویندگی و فن بیان هشترود است که با ابراز خرسندی از اجرای این طرح، می‌گوید: این دوره برای اولین‌بار در این شهرستان برگزار می شود و فرصتی فراهم شد تا در رشته هنری مورد علاقه‌ام آموزش ببینم.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰ نفر در دوره گویندگی و فن بیان هشترود شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: کلاس‌های رایگان این دوره به صورت حضوری و با تدریس «علی فتوحی» از تبریز تشکیل شده و فرصت بزرگی برای تعالی این رشته هنری در شهرستان است.
«محمد اکبری» از دیگر شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی نیز سطح آن را مناسب ارزیابی کرد و با ابراز امیدواری نسبت به تداوم برگزاری آنها، افزود: اگر این طرح به صورت مستمر و گسترده‌تر برگزار شود، بدون‌شک نتیجه مطلوب‌تر و خروجی آن ارتقای سطح هنری خواهد بود.
وی برگزاری دوره‌های پیشرفته را نیز خواستار شد و طرح رایگان آموزش هنر در مناطق کم‌برخوردار را گامی در راستای اعتلای هنر و عدالت‌محوری عنوان کرد.
«علی صادقی» متولد ۱۳۵۵ که به رشته خوشنویسی علاقه دارد، از برگزاری دوره رایگان با تدریس «ابراهیم واعظی» قدردانی کرده و بیان می‌کند: دوره با حضور حدود ۳۰ نفری از علاقه مندان به خوشنویسی و در سطح عالی برگزار شد و امیدواریم برگزاری این دوره ها ادامه یابد. 
«هانیه شریفی» ۱۸ ساله که برای اولین‌بار و بر اساس علاقه‌اش در دوره مد و طراحی لباس شرکت کرده است، برگزاری این دوره در هشترود را خارج از تصوراتش بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: اگر برگزاری این دوره‌ها در سطح پیشرفته‌تر ادامه یابد، می‌توانم در همین زمینه وارد بازار کار شوم.
«ریحانه سخایی» با ۲۴ سال سن نیز برگزاری دوره مد و طراحی لباس برای اولین‌بار در هشترود را قابل توجه می‌داند و بیان می‌کند: این دوره با تدریس «فاطمه احمدپور» که فارغ‌التحصیل دانشگاه در همین رشته است، در سطحی عالی برگزار شد. 
وی که به گفته خودش طی پنج سال گذشته به خیاطی اشتغال داشته است، بیان کرد: برگزاری این دوره در کسب و کارم موثر خواهد بود و در حقیقت دولت با این طرح رایگان به رونق کار هنری ما کمک کرد.
اجرای طرح آموزش رایگان هنر در ۶ شهرستان آذربایجان‌شرقی شامل هریس، هشترود، چاراویماق، خداآفرین، ورزقان و هوراند آغاز شده و بر اساس اعلام مسئولان در ۱۲ رشته هنری و ۶۹ دوره برگزاری می‌شود.
به گفته مسئولان امر در مجموع سه هزار و ۲۰۰ نفر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که یکهزار و ۹۶۴ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان از کلاسهای حضوری بهره ‌خواهند برد و بقیه افراد در فضای مجازی آموزش می‌بینند.
تمام برنامه‌های مرتبط با این طرح در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان و بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان است و اساتید برجسته استان در راستای غنی‌تر شدن این طرح همکاری می‌کنند.
انتهای پیام/
استقبال از طرح آموزش رایگان هنر در هشترود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار