خبر/

سازمان ملل زنگ خطر را درباره "برده‌داری مدرن" به صدا در آورد

1401/06/22 - 11:18 - کد خبر: 74767 نسخه چاپی

نصر: گزارش جدیدی از سوی سازمان ملل فاش کرد، حدود ۵۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ قربانی کار اجباری یا ازدواج اجباری شده‌اند.

به گزارش نصر، گزارش جدیدی که از سوی دو نهاد سازمان ملل منتشر شد، نشان داد تعداد افرادی که برده‌داری مدرن را در جهان تجربه می‌کنند در پنج سال گذشته ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته و در بین آنها گروه زنان و کودکان "به طور نامتناسبی آسیب پذیر" هستند.
بر اساس این تحقیق که روز دوشنبه منتشر شد، تخمین زده‌ شد، در سال ۲۰۲۱، ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به دام برده‌داری  افتاده‌اند که از این میان ۲۸ میلیون نفر قربانی کار اجباری و ۲۲ میلیون قربانی ازدواج اجباری شده‌اند.
این گزارش با عنوان "گزارش برآوردهای جهانی از بردگی مدرن"  از سوی دو نهاد وابسته به سازمان ملل شامل "سازمان بین‌المللی کار" و "سازمان بین‌المللی مهاجرت" و با مشارکت بنیاد مستقل "آزادانه راه بروید" تهیه شده است.
این مطالعه "بحران‌های تشدید کننده" را دلیل اصلی افزایش چشمگیر آمار ذکر کرد که شامل همه گیری کووید-۱۹، درگیری‌های مسلحانه و تغییرات آب و هوایی هستند. این بحران‌ها "به اختلال بی‌سابقه در حوزه اشتغال و آموزش، افزایش شدید فقر، مهاجرت اجباری و ناایمن، و افزایش موارد گزارش شده‌ خشونت جنسی منجر شد."
بر اساس برآورد نویسندگان این گزارش، تعداد زنان و دختران در دسته قربانیان کار اجباری معادل ۱۱.۸ میلیون و در دسته ازدواجهای اجباری بیش از ۱۴.۹ میلیون تن بوده است. این مطالعه بیان داشت، بیش از ۳.۳ میلیون نفر از همه قربانیان کار اجباری  کودک هستند.
به نوشته این گزارش، بیش از نیمی از موارد کار اجباری در کشورهای با درآمد بالاتر از سطح متوسط ​​یا با درآمد بالا صورت می‌گیرد و کارگران مهاجر بیش از سه برابر بیشتر از سایر کارگران در معرض کار اجباری هستند.
این مطالعه با بیان اینکه این مشکل "تمام مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد" خاطرنشان کرد که منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشترین آمار افراد قربانی کار اجباری را داشته و بیشترین میزان شیوع کار اجباری و ازدواج اجباری در کشورهای عربی وجود دارد.
انتهای پیام/
سازمان ملل زنگ خطر را درباره خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار