پوتین:

روسیه به خوبی فشارهای غرب را خنثی کرده است

1401/06/21 - 17:22 - کد خبر: 74714 نسخه چاپی

نصر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که اقتصاد کشورش توانسته به خوبی در برابر فشار غرب بایستد.

به گزارش نصر، پوتین افزود: روسیه با اجرای اقدامات محافظتی، روش های نابودکننده غرب را شکست داده و بی‌اثر کرده به گونه ای که شاخص های بخش های گوناگون اقتصاد در پی رشته اقدامات اجرا شده، نشانگر حرکت اقتصاد روسیه به سوی رشد است.
وی ضمن پافشاری بر لزوم پایبندی روسیه به منطق خود و اجرای وظایفش به رغم اقدامات بداندیشان،  وضع بودجه روسیه را در جایگاه بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای عضو گروه ۲۰ و بریکس ارزیابی کرد و اجرای سریع اقدامات گسترده ضد بحران به همراه ثبات و نیروی اقتصاد روسیه را در برابر چالش های خارجی، عمدتا نتیجه سیاست های مسئولانه سال های گذشته در حوزه اقتصاد کلان، دانست.
پوتین پیمودن روند حذف دلار از اقتصاد کشورش را گریزناپذیر دانست و بر درک چگونگی ایجاد ضربه گیرهای اقتصادی و روش عملکرد آنها را در شرایط روزگار کنونی و هم زمان با اجرای روند گریز ناپذیر دلارزدایی از اقتصاد، تاکید کرد.
کشورهای غربی به رهبری آمریکا از روز پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ که روسیه «عملیات ویژه» خود را علیه اوکراین آغاز کرده، تحریم‌های گسترده‌ای علیه مسکو اعمال کرده‌اند که باعث جهش قیمت‌های انرژی و بسیاری از کالاهای اساسی در جهان شده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب با بیان اینکه تحریم واردات نفت از روسیه پس از اجرای سازوکار تعیین سقف قیمت ادامه خواهد داشت، شرکت‌هایی را که نفت مسکو را با قیمت بالا می‌خرند، تهدید به تحریم کرد.
انتهای پیام/
روسیه به خوبی فشارهای غرب را خنثی کرده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار