فرمانده پلیس راهور آذربایجان‌غربی؛

ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین روان است

1401/06/21 - 14:06 - کد خبر: 74675 نسخه چاپی

نصر: فرمانده پلیس راهور آذربایجان‌غربی گفت: ترافیک منتهی به پایانه مرزی تمرچین کاملا روان است و هیچ مشکل و گره ترافیکی در این مسیر وجود ندارد.

به گزارش نصر، سرهنگ رضا پناهی مقدم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در نقطه صفر مرزی تمرچین با بیان اینکه زوار اربعین حسینی در رعایت مقررات رانندگی همکاری لازم را با پلیس دارند، افزود: گشت‌های ثابت و سیار پلیس در طول مسیر برای هدایت رانندگان حضور فعال دارند.
وی خواستار رعایت بیش از پیش سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و بستن  کمربند ایمنی توسط رانندگان شد و اظهار کرد: با توجه به وضعیت راه‌های منتهی به تمرچین و دو طرفه بودن و تردد خودروهای سنگین در این مسیرها، رعایت سرعت و پرهیز از سبقت غیرمجاز از سوی رانندگان ضروری است.
رییس پلیس راهور انتظامی آذربایجان غربی از زوار خواست تا هنگام بازگشت به ایران بدلیل احتمال بالای خستگی برای جلوگیری از بروز حوادث از رانندگی با حالت خواب آلودگی خودداری کنند.
سرهنگ پناهی مقدم استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در هر ۲ ساعت رانندگی را لازم دانست و گفت: رانندگان عزیز در صورت خستگی در پارکینگ‌های مجاز توقف و استراحت کنند.
به گزارش ایرنا، مرز تمرچین برای اولین بار امسال برای خروج زائران به سمت عراق در نظر گرفته شده است.
براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است
امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی عتبات عالیات در عراق است و از این طریق تاکنون شمار زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شده‌اند.
زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراق، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد و الحسینیه بغداد به سمت کربلا را می‌پیمایند 
تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.
انتهای پیام/
ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین روان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار