مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی مطرح کرد:

بازنگری تعرفه تلفن ثابت / 40 درصد کلانشهر تبریز مجهز به فیبر نوری

1401/06/20 - 18:23 - کد خبر: 74581 نسخه چاپی

نصر: مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان در پی بازنگری و منطقی کردن تعرفه تلفن ثابت، سرعت می‌یابد.

به گزارش نصر، ناصر شهبازی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و مخابرات و صنایع وابسته در گفتگو با آژانس خبری تحلیلی نصر با اشاره به لزوم فراهم نمودن زیرساخت های مخابراتی و تلفن ثابت هم پا با تکنولوژی های روز و نیاز مردم، گفت: توسعه زیرساخت شبکه در نقاط مختلف استان نیاز به سرمایه گذاری بیشتری وجود دارد که با تعرفه‌های فعلی تلفن ثابت امکان پذیر نبود.
وی با اشاره به بازنگری تعرفه تلفن ثابت در راستای  منطقی شدن هزینه ها در مقایسه با تورم و افزایش هزینه‌های تولید سرویس و ارائه خدمات به مشترکین، افزود: توسعه فیبر نوری به عنوان شبکه زیرساخت ارتباطی در سال‌های اخیر توسعه یافته ولی عدم افزایش تعرفه ها در طولانی مدت موجب کاهش سرمایه گذاری در بخش ارتباطات و رکود صنعت ارتباطی و مخابراتی شده است که همین امر تعطیلی و کاهش کارکرد کارخانه های تولیدی و صادراتی صنعت مخابرات ایران به اسیا  به همراه داشته است.
 مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این بازنگری به روند توسعه تلفن ثابت و انتقال داده سرعت خواهد بخشید، اضافه کرد: ارتباطات یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی است و رویکرد مخابرات، گسترش و توسعه  فیبرنوری به عنوان تکنولوژی روز دنیا در تمامی شهرها است که برای گسترش آموزش، تجارت، ارائه خدمات دولت، بستر سازی شبکه انتقال اپراتورها و توسعه شبکه مخابراتی لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های مخابراتی شاخصه توسعه یافتگی کشور را ارتقا می دهد، ادامه داد: این توسعه بستر ایجاد دولت الکلترونیک، خدمات شهری الکترونیکی و درمان الکترونیکی را فراهم خواهد کرد.
شهبازی با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری کلانشهر تبریز 30 الی 40 درصد محقق شده است، افزود: فیبرنوری در محله های توسعه یافته شهر و همچنین مساکن مهر، یاغچیان، خاوران، نصر، مرزداران، باغمیشه، خیابان امام، 17 شهریور، ساخت و سازهای تجاری و مسکونی جدید، شهر سهند، شهرک های صنعتی و منطقه ازاد ارس اجرایی شده است.
انتهای پیام/
بازنگری تعرفه تلفن ثابت / 40 درصد کلانشهر تبریز مجهز به فیبر نوری گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار