رشد ویلاهای میلیاردی در اطراف تبریز؛

لاکچری بازی جدیدِ ثروتمندان

1401/06/20 - 16:02 - کد خبر: 74569 نسخه چاپی

نصر: خرید و فروش ویلا در اطراف تبریز چند سالی است که رونق گرفته و ویلاهای لاکچری یکی بعد از دیگری در باغات تبریز سربلند می‌کنند.

به گزارش نصر، زندگی شهری و ماشینی نیاز انسان به طبیعت را بیش از پیش نمایان کرده و به همین دلیل است که خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا از حداقل زمان تعطیل خود برای رفتن به دل طبیعت استفاده کنند. با آمدن ویروس کرونا این علاقمندی شکل جدیدی گرفت و خرید باغ در اطراف تبریز یا دیگر کلانشهرها رونق گرفت. همین موضوع باعث شد تا به یکباره قیمت زمین‌های روستایی و باغات افزایش چندبرابری داشته باشد و در کنار آن علاقه به ساخت و ساز در اطراف تبریز هم افزایش یابد.
حالا ویلاسازی آن هم از نوع لاکچری تبدیل به یک شغل شده و اتفاقا خریداران زیادی هم دارند. به سراغ یکی از صفحات مجازی که مشغول خرید و فروش ویلا در اطراف تبریز هستند می‌رویم تا از قیمت‌ها باخبر شویم. از قوری گل تا خاوران و صوفیان محدوده این ویلاهاست، ویلاهایی که حتی گاهی در زمین‌های کشاورزی ساخته شده‌اند!

ویلا متری چند؟!
اولین ویلا در منطقه صوفیان قرار دارد؛ بدون انشعابات و فقط با یک ویلای ۱۲۰ متری در داخل محوطه یک هزار متری قیمت: ۹۶۰ میلیون تومان!
ویلای ۴۰۰ متری بعدی در هروی است؛ جایی که مشتریان زیادی دارد. همین ویلای کوچک آن هم دور از شهر تبریز دو میلیارد قیمت خورده است، یعنی هم قیمت با یک آپارتمان یکصد متری در کلانشهر تبریز!
اما عجیب ترین قیمت‌ها مربوط به ویلاهای خاوران است که قیمت‌های نجومی دارند و با تمام انشعابات متری ۱۵ میلیون تومان هم فروخته می‌شود که با توجه به متراژ این ویلاها که معمولا بالای ۵۰۰ متر هستند و بیشتر از هفت میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند.

مشتریان ویلاهای لوکس چه کسانی هستند؟
به عنوان مشتری با دفتر یکی از فروشندگان ویلا تماس می‌گیرم. تماس اول و دوم بی جواب است و در نهایت در سومین تماس به تلفن پاسخ می‌دهند. سراغ یک ویلای کوچک و با قیمت کم می‌گردم که خانم پشت خط عنوان می‌کند:” فایل‌های مربوط به ویلاهای قوری گل و صوفیان که هم انشعابات ندارند و هم سندشان قولنامه‌ای است کمتر از یک میلیارد است و می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید!”
باز هم از قیمت گلایه می‌کنم که دوباره همان صدای پشت خط می‌گوید:” اگر می‌خواهید زیر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کنید، زمین خالی بخرید. اتفاقا ما در کار فروش زمین هم هستیم و این بهترین سرمایه گذاری است؛ چند سال بعد قیمت این زمین‌ها چند برابر می‌شود.”
صحبت‌هایمان که گرم می‌شود از مشتریان ویلاهای لوکس سوال می‌کنم که همان خانم جواب می‌دهد:” مشتریان ما حدود به قشر خاصی نیستنذ از پزشک و صاحب کارخانه گرفته تا بازاری و کارمند بانک! همه می‌خواهند این روزها در آرامش استراحت کنند و چه چیزی بهتر از ویلای شخصی؟”

تفاوت قیمت آپارتمان در تبریز و ویلاهای خارج از شهر
تلفن را قطع کرده و به سراغ سایت دیوار می‌روم تا از قیمت آپارتمان در تبریز هم باخبر شوم. اگر چه هیچ بالا و پایینی در تعیین قیمت‌ها وجود ندارد اما رنج قیمت آپارتمان در تبریز از یک میلیارد شروع و تا نزدیک پنج تا شش میلیارد هم ادامه دارد. تفاوت این قیمت‌ها هم بستگی به منطقه و متراژ دارد.
موضوع جالب اما این است که قیمت بهترین آپارتمان‌ها در مرکز شهر تقریبا برابر با یکی از ویلاهای لوکس اما کوچک در اطراف تبریز است! اما نکته دیگر این است که اغلب این ویلاها در زمین‌های باغی یا کشاورزی قرار دارند و به مرور و با رونق ویلاسازی باغات و زمین‌های کشاورزی اطراف تبریز به کلی نابود می‌شوند.

فرناز پورعباس
انتهای پیام/
لاکچری بازی جدیدِ ثروتمندان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار