رئیس سازمان عمران تبریز عنوان کرد:

چرا آسفالت‌ریزی شبانه در تبریز متوقف شد؟

1398/09/03 - 15:35 - کد خبر: 7448 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان عمران تبریز گفت:‌ آسفالت‌ریزی اساسی به دلیل اینکه که هوای شب‌ها سرد است و کیفیت آسفالت ریزی پائین می‌آید، به جز موارد ضروری متوقف می‌شود تا عمر آسفالت و کیفیت آن در شرایط مطلوبی باشد.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، بابک شریفی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از تولید بیش از 215 هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی آسفالت شهرداری از ابتدای سال تا نیمه اول آبان 98 خبر داد و اظهار داشت: 195 هزار تن از این تولیدات فقط در محلات و معابر تبریز آسفالت ریزی شده است.

وی میزان توزیع آسفالت بر اساس نیاز مناطق را برشمرد و گفت: هفت هزارو 300 تن در منطقه یک تبریز، هشت هزارو 600 تن در منطقه دو تبریز، 15 هزارو 500 تن در منطقه سه تبریز، 20 هزارو 800 تن در منطقه چهار تبریز، 10 هزارو 600 تن در منطقه پنج تبریز، 12 هزارو 600 تن د رمنطقه 6 تبریز، 17 هزارو 500 تن در منطقه هفت تبریز، 6 هزارو 200 تن در منطقه هشت تبریز، چهار هزارو 800 تن در منطقه 9 تبریز و 12 هزارو 600 تن در منطقه 10 تبریز که فقط در خیابان 42 متری انقلاب آسفالت ریزی شده است.

رئیس سازمان عمران شهرداری تبریز با بیان اینکه آسفالت ریزی 125 هزار تن در فصل کاری تابستان و بهار صورت گرفته است، ابراز داشت: آسفالت اساسی در ایام تابستان و بهار به دلیل مطبوع بودن هوا، جهت کاهش مزاحمت‌های تردد شبانه انجام می‌شد که از اواخر مهر ماه به دلیل سرمای هوا در ساعات شب، برخی مناطق ضروری در ساعات روز که هوا وضعیت بهتری دارد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی لکه‌گیری‌های ضروری در همه ایام سال ادامه دارد، اضافه کرد: آسفالت‌ریزی اساسی به دلیل اینکه که هوای شب‌ها سرد است و کیفیت آسفالت ریزی پائین می‌آید، به جز موارد ضروری متوقف می‌شود تا عمر آسفالت و کیفیت آن در شرایط مطلوبی باشد.

شریفی در ادامه در مورد پروژه‌های اصلاح ایستگاه‌های BRT هم توضیح داد و گفت: با توجه به بروز مشکلات ناشی از جمع شدگی آسفالت بالاخص در محل ترمز اتوبوس‌ها در هنگام توقف، سازمان عمران تبریز از نیمه دوم 97 تا کنون عملیان اجرائی اصلاح ایستگاه‌های این مسیر را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی افزود: پایانه راه آهن، ایستگاه سیلو، ایستگاه قطران، ایستگاه شرکت نفت، ایستگاه بازار ابزار، خط ویژه ورودی خیابان شریعتی، ایستگاه موزه آذربایجان، ایستگاه میدان قطب، ایستگاه تقاطع رضا نژاد، ایستگاه کوی شهید غلامی، ایستگاه کلانتر کوچه، ایستگاه سه راهی ولیعصر، ایستگاه شهریار، ایستگاه چهارراه شریعتی و پایانه بسیج از ایستگاه‌های اصلاح شده با بتن مسلح است تا از مشکلات ناشی از جمع‌شدگی آسفالت جلوگیری شود.

رئیس سازمان عمران شهرداری تبریز نوع عملیات انجام گرفته برای اصلاح ایستگاه‌ها با بتن مسلح را تشریح کرد و گفت: به طور متوسط طول عملیاتی هر ایستگاه حدود 70 متر و عرض هفت متر است که برای هر ایستگاه تقریباً 150 متر مکعب بتن‌ریزی انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همزمان با اجرای بتن‌ریزی‌ها آزمایشگاه سازمان عمران تبریز به صورت مستمر از بتن نمونه‌برداری انجام می‌دهد و نتایج آزمایشات به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد تا استحکام، طول عمر و مقاومت بتن مسلح ایستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/

چرا آسفالت‌ریزی شبانه در تبریز متوقف شد؟ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار