زهراوی صنعتی پیشرو در ترویج فرهنگ مهارت آموزی

1401/06/17 - 06:08 - کد خبر: 74479 نسخه چاپی

نصر: آیین افتتاح و اخذ مجوز مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت داروسازی زهراوی از سازمان فنی حرفه ای توسط رییس سازمان فنی حرفه‌ای کشور صورت گرفت.

به گزارش نصر، "غلامحسین حسینی نیا" رییس سازمان فنی حرفه ای کشور، با حضور در شرکت داروسازی زهراوی و بازدید از خط تولید، با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در بخش دانش‌بنیان یک نهضت راهبردی در کشور با حداکثر توان در حال شکل‌گیری است که تغییرات بنیادی در آینده مشاغل ایجاد خواهد کرد.
وی هدف مراکز بین کارگاهی و جوار کارگاهی را توانمندسازی افراد، یعنی کارگران و تکنسین ها برای افزایش بهره وری برشمرد و ابراز کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار و در این شرایط اگر بخواهیم از آموزش کارگران و کارکنان، به عنوان رکن بهره وری در سازمان ها و اصناف کمک بگیریم، باید موضوع آموزش کارگاهی را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم. 
حسینی نیا با تاکید بر ضرورت تبدیل مهارت‌آموزی به فرهنگ عمومی و گفتمان غالب در جامعه، تصریح کرد: سرمایه‌های انسانی به مدد آموزش توام با پرورش خواهند توانست توانایی‌های نامحدود خود را در میدان عمل به منصه ظهور برسانند.
رییس سازمان فنی حرفه‌ای اذعان کرد: هوشمند سازی صنایع و تجهیزات، صادرات، بومی‌سازی و اشتغال از مهمترین اولویت‌ها است و شرکت‌های دانش بنیانی که در این مسیر گام بر دارند، مورد حمایت‌های حاکمیتی و مالیاتی دولت قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی گفت: شرکت داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید. مالکیت زهراوی در ابتدا با سازمان صنایع ملی ایران بود. این مجموعه در زمینی به مساحت 12 هکتار و با زیر بنای 28 هزارمتر مربع،  مانند اغلب شرکت های داروسازی با خط تولید قرص و کپسول فعالیت خود را آغاز نمود.
"فرهاد کیافر" افزود: در سال 1382 زهراوی با راه اندازی اولین خط تولید کپسول های نرم یا سافت ژل به اولین شرکت داروسازی کشور در زمینه تولید سافت ژل تبدیل شد و اغراق نخواهد بود اگر زهراوی را داروسازی اولین ها را بنامیم. تولید شکل دارویی کپسول نرم یا سافت ژل، پیچیدگی های خاص خود را داشته و وابستگی بسیار زیادی به اپراتور، شرایط ساخت و نوع مواد اولیه دارد و زهراوی اولین شرکت داروسازی کشور بود که در این حوزه ورود کرد.
وی ادامه داد: شرکت داروسازی زهراوی به دلیل ارتباط طولانی مدتی که با یک شریک تجاری معتبر داشته است، جزء شرکت های برتر داروسازی کشور در حوزه استانداردهای کیفی است. وی اذعان کرد: این ارتباط طولانی مدت باعث شده است رعایت استانداردهای کیفی به فرهنگ سازمانی زهراوی تبدیل شود. در حوزه تولید سافت ژل‌ها، داروسازی زهراوی جزء دو شرکت برتر کشور است. اولین خط تولید سافت ژل کشور در زهراوی ایجاد شد و در حال حاضر نیز به لحاظ آمار تولید جزء دو شرکت برتر داروسازی کشور است.
مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی تصریح کرد: در حوزه داروهای پیوندی و MS ‌زهراوی بسیار موفق عمل کرده است. در حال حاضر این شرکت داروسازی حدود ۵۰ درصد سهمیه بازار داروهای پیوندی که در داخل کشور تولید می‌شوند را به خود اختصاص داده است. زهراوی در سال 1390 وارد حوزه درمانی بیماری MS که از دسته بیماری‌های نورولوژی می باشد، شد و توانست محصولی با نام گلاتیرامراستات و با نام تجاری کوپامر را تولید کند که تا قبل از آن در انحصار یک شرکت آمریکایی- اسرائیلی به نام teva بود و زهراوی به دومین تولیدکننده این دارو در دنیا مبدل شد.
وی افزود: تولید این دارو در آن مقطع یک تحول ارزشمند بود، زیرا خانم های باردار مبتلا به MS، نمی توانستند از داروهای موجود استفاده کنند و داروی کوپامر در داخل کشور در دسترس مردم نبود. زهراوی در حال حاضر پنج مولکول دارویی در اشکال آمپول، قرص و کپسول در حوزه MS تولید نموده و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد سهم بازار دارو های موثر در ام اس که در کشور تولید می‌شوند به زهراوی تعلق دارد.
کیافر عنوان کرد: شرکت زهراوی جزء معدود شرکت های داروسازی منطقه است که دارای خطوط تولید متعدد سافت ژل بوده و در حوزه بایو تکنولوژی نیز فعالیت می کند. در زمینه صادرات، زهراوی تامین نیاز بازارهای منطقه، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای مشترک المنافع را در دستور کار خود داشته و با توجه به ظرفیت های موجود و استانداردهای به روزی مانند یکپارچگی اطلاعات  که از طریق انجام سلسه اقداماتی، کیفیت دارو را به طور کامل تضمین می کند، در نظر دارد به زودی بازارهای هدف خود در حوزه صادرات را گسترش دهد.
انتهای پیام/
زهراوی صنعتی پیشرو در ترویج فرهنگ مهارت آموزی سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار