با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در تراکتورسازی تبریز؛

 انعقاد قرارداد همکاری آموزشی میان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و کارخانه تراکتورسازی تبریز

1401/06/17 - 05:33 - کد خبر: 74476 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بازدید از این کارخانه اظهار کرد: برای ما باعث افتخار است که می‌بینیم تمام قطعات تراکتور در داخل تولید می‌شود و همچنین ضمن بازدیدی که از مرکز آموزش کارخانه داشتیم مجموعه‌ی آموزشی بی نظیر در خصوص تراکتور و ماشین‌های سنگین دیدیم.

به گزارش نصر، "غلامحسین حسینی نیا"، طی بازدید از خط تولید کارخانه تراکتور سازی تبریز گفت: الگویی که در کارخانه تراکتورسازی وجود دارد را می‌توان به جهت تسریع در پیگیری تمام صنایع کشور  در راستای موضوع مهارت آموزی را به صورت جدی
 در الویت قرار داد.
وی با تاکید بر موضوع اهمیت آموزش های تخصصی افزود: همه تلاش سازمان فنی حرفه‌ای کشور، احیای نهضت مهارت آموزی در کشور و الگوی مد نظر حداکثر بهره وری است.
"مصطفی وحیدزاده"، مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران با اشاره به بازسازی مجموعه آموزشی این کارخانه گفت: با ایجاد این مرکز و تفاهم نامه‌ای که امضا شده به نظرم آموزش هرروز گستره بزرگتری پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: تراکتورسازی مجموعه‌ای ملی است که بهتر از تجربیات این مجموعه کل کشور بهره ببرند و در بعد آموزشی به تمام کشور کمک کند.
وی با تاکید بر شعار سال ۱۴۰۱، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌ای با جهش تولید در تمامی زمینه تولید عملیاتی شده است. در مباحث دانش محور، فعالیت های خوبی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی به تعداد پرسنل این کارخانه اشاره کرد و گفت: نزدیک به چهارهزار و ۲۰۰ نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند.
وحیدزاده به محصولات تولیدی این کارخانه در سه رنج سبک نیمه سنگین و سنگین خاطرنشان کرد و گفت: تولید موتور دیزلی ۳,۴,۶سیلندر، انواع ماشین آلات عمرانی و راه سازی، انواع خودرو های تجاری 
انواع قطعات تراکتوری و خودرویی، انواع قطعات ریخته چدنی، انواع ابزار آلات مخصوص از محصولات این کارخانه به‌شمار می‌روند.
وی تاکید کرد: عمده ترین استراتژی این شرکت منابع درآمدی است که با نفوذ به در بازارهای جدید و اصلاح و توسعه ساختارهای تکنولوژی و توسعه کسب و کارهای جدیدی با محوریت دانش بنیان شدن گام های موثری برمیدارد.
وی به برنامه تولید جهش در تولید تراکتور اشاره کرد و افزود:  سال گذشته ۲۲هزار و ۲۹۱ تراکتور تولید می شد که در سال جاری با رشد ۵۷ درصدی به تولید ۳۵ هزار عدد تراکتور رسیدیم. تولید تراکتور در پنج ماهه اول سال جاری ۸۲۶۱ بود با رشد ۴۳ درصدی به ۱۱۸۵۰ عدد تراکتور افزایش داشتیم.
وی به صادرات تراکتورسازی اشاره کرد و عنوان کرد: باتوجه به ارز آوری و نام تراکتور سازی بحث صادرات یکی از استراتژی ترین بحث این شرکت است. در سال جاری تعداد ۷۶۷ دستگاه تراکتور با رشد ۱۲۱ درصدی صادر گردیده است.
وحیدزاده تصریح کرد: به تبع تولید تراکتور، در زمینه موتور که اساسی ترین قطعه در توزیع است، ۵۰ درصد رشد در تولید موتور در ۵ماه گذشته داریم.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز گفت: رود به بازار ماشین آلات راه سازی و عمرانی با توجه به نیاز کشور، در بحث تولید ۲۱ درصد رشد داشته ایم.
وی با بیان اینکه در بحث تولید قطعات ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم، ابراز کرد: در بحث تامین قطعات یدکی مصرف کنندگان، سال گذشته باتوجه به مشکلاتی که در بحث تولید قطعات داشتیم، امسال با هدف گذاری کل بازار قطعات یدکی را پوشش می دهیم.

انتهای پیام/
 انعقاد قرارداد همکاری آموزشی میان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و کارخانه تراکتورسازی تبریز سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   بابک آقائی   سال پیش  

شرکت تراکتور سازی ایران تبریز شرکت دولتی است یاشرکت خصوصی
پژوهشیار