سرپرست مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای خرید تراکتور

1401/06/19 - 15:48 - کد خبر: 74463 نسخه چاپی

نصر: سرپرست مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تامین این اعتبار در نیمه دوم سال، کشاورزان می‌توانند تراکتور مورد نیاز خود را اقساطی خریداری کنند.

به گزارش نصر، حسین اصغری در مصاحبه ای با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۰ هزار تراکتور در سطح کشور در حال فعالیت است، افزود: اگر عمر مفید هر تراکتور را ۱۳ سال در نظر بگیریم، سالانه به حدود ۱۸ هزار تراکتور جدید برای بازسازی و نوسازی این ناوگان نیاز است.
او گفت: در ۱۰ سال گذشته طرح توسعه مکانیزاسیون اجرایی شده است. بانک کشاورزی سال قبل سه هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات برای خرید تراکتور به کشاورزان تخصیص داد که حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان اعطا شد.
اصغری افزود: امسال هم ۶ هزار میلیارد تومان خط اعتباری مکانیزاسیون برای این مهم در نظر گرفته و به مراکز استان‌ها ابلاغ شد، اما با بخشنامه ۹۴۱ بانک کشاورزی پرداخت این تسهیلات به شعب بانک‌ها مشروط به مثبت بودن تراز منابع مصارف شعب شد که با مشکل روبرو شد.
او افزود: هم اکنون ضوابط لازم برای تحویل تراکتور به نیازمندان واقعی تدوین شده است.
سرپرست مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزیتغییر شرایط قیمت‌ها در بازار و تبدیل تراکتور از کالای خدماتی به یک کالای سرمایه‌ای را باعث نایابی و گرانی این کالا در بازار عنوان کرد و افزود: امسال کارخانه تراکتورسازی به صورت مستقیم اقدام به توزیع تراکتور در سطح بازار کرده و در نمایندگی‌های این شرکت موجود است.
او گفت: اگر در نیمه دوم امسال اعتبار مورد نیاز برای این طرح توسط بانک کشاورزی تامین شود امیدواریم همه پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده به شعب بانک کشاورزی تخصیص داده شود تا امکان فروش اقساطی تراکتور به کشاورزان فراهم شود.
اصغری با بیان اینکه از تراکتور برای افزایش بهره وری و راندمان کاری استفاده می‌شود، افزود: از کشاورزان درخواست می‌کنیم به دنباله بند‌های تراکتور هم برای حمایت از تولید داخلی توجه کافی داشته باشند.
او گفت: تعرفه واردات تراکتور کاهش نداشته و محدودیت برای واردات تراکتور‌های مشابه در ایران به جز تراکتور‌های سنگین وجود دارد.
انتای پیام/
اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای خرید تراکتور نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   سیدحسن عربعامری   سال پیش  

نیازمندان خرید وام تراکتور هستم
پژوهشیار