دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر اعلام کرد:

اسکان ۳۲ هزار زائر در قرارگاه‌های مرزی هلال/ ارائه خدمات امدادی به ۶۳ هزار نفر

1401/06/19 - 12:35 - کد خبر: 74428 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: از ابتدای شهریورماه بیش از ۶۳ هزار زائر اربعین از خدمات امدادی هلال‌احمر در داخل کشور بهره‌مند شده‌اند و بیش از ۳۲ هزار زائر هم در قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر اسکان یافته‌اند.

به گزارش نصر، یعقوب سلیمانی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات امدادی به زائران اربعین ادامه دارد، افزود: از روز اول شهریور تا پایان روز گذشته ۱۸ شهریورماه، یک هزار و 205 پایگاه ثابت و موقت امدادی در محورهای مواصلاتی کشور، مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین را پوشش داده‌اند.همچنین ۱۲ قرارگاه ارائه خدمات در مرزهای کشور راه‌اندازی شده و با توجه به استقبال بی‌نظیر زائران از مراسم اربعین، ۱۶ اردوگاه اسکان اضطراری هم در مرزها برپا شده است. علاوه بر این ۱۹ فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در مراسم اربعین حسینی فعال هستند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: در مدت زمان یاد شده ۶۳ هزار و ۲۶۰ نفر به اردوگاه‌های هلال‌احمر در مرزها مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۲۲۹ نفر اسکان داده شده‌اند.
سلیمانی با اشاره به درمان سرپایی ۲۱ هزار و ۱۸۴ زائر گفت: ۶۱۲ زائر نیز با همکاری نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 9 هزار و 235 زائر از خدمات آزمایش قند و فشار خون بهره‌مند شدند و 6 هزار و 390 ماسک، یک هزار و 20 مایع ضد عفونی کننده، ۷۸۹۶ بطری آب معدنی، پنج هزار و 350 قرص نان و ۹۶۰ عدد کنسرو بین زائران توزیع و حدود ۷۴۰ چادر نیز برپا شد.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی اضافه کرد:‌ در این مدت ۲۴ هزار و ۲۲۰ رسانه آموزشی میان زائران شرکت کننده در مراسم راهپیمایی اربعین توزیع و بیش از ۲۳ هزار مورد آموزش چهره به چهره نیز به زائران ارائه شده است.
انتهاب پیام/
اسکان ۳۲ هزار زائر در قرارگاه‌های مرزی هلال/ ارائه خدمات امدادی به ۶۳ هزار نفر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار