وزیر نیرو خبر داد:

قبض رایگان پنج میلیون مشترک خانگی در تابستان

1401/06/19 - 11:28 - کد خبر: 74416 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو گفت: امسال مشارکت مردم در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف باعث رایگان شدن قبض ۵ میلیون مشترک در تابستان شد.

به گزارش نصر، علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه یکی از پایه‌های مدیریت مصرف امسال، مشارکت مردم است، اظهار کرد: برای مشارکت عموم مردم لازم بود مردم را با موارد مدیریت مصرف آشنا کرده و اقشار جامعه را به مشارکت در این باره دعوت کنیم.
به گفته وزیر نیرو، واسطه اصلی فرهنگ‌سازی و رساندن پیام به مخاطب، رسانه‌ها بودند که به عنوان یکی از مهم‌ترین رکن مجموعه مدیریت مصرف، نقش خود را به نحو احسن اجرا کردند.
وی با اشاره به نتیجه اجرای طرح مدیریت مصرف گفت: از ابتدای فصل گرم حدود ۴۰ میلیون قبض صادر شده که ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک به عبارتی دیگر بیش از ۴۰ درصد مشترکان مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده‌اند. این موضوع نشان دهنده مشارکت عمومی مردم و موفقیت طرح‌های مدیریت مصرف است.
محرابیان یادآور شد: بر اساس قولی که به مردم دادیم، قرار شد در کنار این طرح برای مشترکان کم‌مصرف پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شود که از این بابت حدودا ۸۵۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان صنعت برق داده شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم از هزار میلیارد هم تا آخر فصل تابستان عبور کند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبضی که شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند، حدود ۵ میلیون قبض، رایگان یا بستانکار شد که نشان می‌دهد پاداش صرفه‌جویی این مشترکان بیش از هزینه قبض آ‌ن‌ها بوده است.
وی با اشاره به برنامه مدیریت مصرف در ادارات تصریح کرد: در بخش اداری مصوبه هیئت دولت مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته را داشتیم که با همکاری همه دستگاه‌های دولتی توانستیم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم.
عضو کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد ساعت اداری یک ساعت زودتر شروع شود تا در ساعات گرم روز ادارات دولتی تعطیل شوند، کاهش دمای حرارت دستگاه‌های سرمایشی و استفاده از مولد‌های خودگردان از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف ادارات در طرح مدیریت مصرف بود.
انتهای پیام/
قبض رایگان پنج میلیون مشترک خانگی در تابستان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار