مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

زنان فعال دوران دفاع مقدس الگوی بی‌بدیلی برای جوانان هستند

1401/06/19 - 11:24 - کد خبر: 74413 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنان فعال در دوران دفاع مقدس الگوهای بی‌بدیلی برای جوانان هستند، گفت: معرفی و انتقال سرگذشت و خاطراتشان به نسل جدید نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه دارد.

به گزارش نصر، امیر دریادار عباسی، در جلسه کمیته زنان شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مهم زنان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و سازنده‌ای ایفا کردند و اگر همراهی و فداکاری آنان نبود، قطعاً ما در این نبرد به چنین پیروزی بزرگی دست نمی‌یافتیم.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان کشورمان نه‌تنها نقش فعالی در زمینه امداد و مداوای مجروحین و همچنین پشتیبانی و تهیه مایحتاج رزمندگان در جبهه‌ها داشتند، بلکه هنگام رفتن عضوی از اعضای خانواده آنان به جبهه در مراحل مختلف قبل از اعزام، هنگام اعزام، دوران حضور در جبهه و بعد از شهادت یا جانبازی نیز با ایستادگی و مقاومت خود صحنه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری خلق کردند.      
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: همه وظیفه داریم از بانوان فعال در دوران دفاع مقدس به‌ویژه مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران به نحو شایسته‌ای تجلیل کنیم و باید در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.  
وی تصریح کرد: زنان فعال در دوران دفاع مقدس الگوهای بی‌بدیلی برای جوانان هستند و معرفی و انتقال سرگذشت و خاطراتشان به نسل جدید نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه دارد.  
عباسی، با اشاره به نقش زنان در ارتقا معنویت و سلامت اخلاقی خانواده گفت: زنان به‌عنوان همسر و مادر در خانواده، تاثیر مهمی در حفظ و تقویت معنویت و رشد دینی و اخلاقی اعضای خانواده برعهده دارند؛ لذا باید روی خانواده و تربیت آن مطابق با شاخص‌های دینی توجه بیش‌تری داشته باشیم. 
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی، وی با اشاره به ظرفیت بالای رسانه‌ها و فضای مجازی برای تبیین رشادت‌های مردم ایران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز همه وظیفه داریم که نهایت استفاده را از رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خنثی ساختن تبلیغات منفی دشمنان علیه این برهه مهم از تاریخ کشورمان انجام دهیم.
انتهای پیام/
زنان فعال دوران دفاع مقدس الگوی بی‌بدیلی برای جوانان هستند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار