رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدنی در تبریز

1401/06/17 - 18:20 - کد خبر: 74344 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت ‌آیت‌الله سید اسدالله مدنی در تهران، تبریز، همدان، قم و آذرشهر خبر داد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله ‌«سید اسدالله مدنی» اظهار کرد: آیت‌الله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی هستند که در 20 شهریور سال 1360 توسط منافقین به شهادت رسیدند و از این رو، سالانه مراسمات متعددی برای گرامیداشت یاد و خاطره ایشان در تبریز و دیگر شهرها برگزار می‌شود که امسال باتوجه به فروکش کردن موج بیماری منحوس کرونا، تمهیدات ویژه‌ای در این راستا پیش‌بینی شده است.  
وی افزود: روز یکشنبه 20 شهریور از ساعت 17:30 تا 19:30 در مسجد آیت‌الله مدنی تبریز برنامه بزرگداشتی در تجلیل از مقام شامخ این شهید والامقام برگزار خواهد شد که آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان سخنران ویژه این مراسم خواهند بود. امیدواریم مردم شهیدپرور تبریز، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همچنین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با حضور پرشور خود، صفابخش این محفل باشند.
حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: مراسم دیگری همانند هر سال در «آذرشهر» زادگاه شهید مدنی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آیت‌الله شهید مدنی چهره‌ای ملی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر استان ما، در تهران برنامه‌های متنوعی توسط بنیاد فرهنگی شهید مدنی برگزار خواهد شد؛ همچنین باتوجه به اینکه ایشان سال‌های طولانی در همدان اقامت کرده‌اند و آثار ماندگار فراوانی در این شهر از خود برجای گذاشته‌اند، ویژه برنامه‌هایی در همدان انجام می‌شود. علاوه بر این، در قم نیز با محوریت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، مراسم گلباران و قرائت فاتحه بر سر مرقد شریف شهید «مدنی» با حضور علما و طلاب برگزار خواهد شد.   
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی درباره شخصیت و نقش آیت‌الله شهید مدنی تصریح کرد: آن‌چه شهید مدنی را در قلب‌ها در طول اعسار و دوران‌ها ماندگار و جاودانه ساخته است، اخلاص و ولایت‌مداری ایشان است. شهید «مدنی» در دوران دفاع مقدس، به‌صورت خالصانه در جبهه‌ها در کنار رزمندگان حضور می‌یافتند و به آنان روحیه می‌بخشیدند و لذا محبوب دل رزمندگان بودند.
وی تاکید کرد: مهمتر از همه اینکه علم شهید «مدنی» با عملشان توأم بود و این موضوع نشانگر صداقت بی‌نظیر ایشان است.
انتهای پیام/
برگزاری برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدنی در تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار